معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره):
سال 1396 که مقام معظم رهبری روی بحث اشتغال اصرار داشتند، کمیته امداد توانست 150 هزار فرصت شغلی را در کشور ایجاد کند.
کد خبر: ۵۷۳۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶ 03 March 2018

به گزارش تابناک قزوین حجت الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) اشتغال و خودکفایی را راهبردی جدی در کمیته امداد دانست و گفت: خداوند متعال را شاکر هستیم که تلاش همکاران در استان ثمر داده و هزاران نفر از خانواده های امداد مستغنی شده و برخی به حدی از توانایی رسیده اند که خود حامی دیگر نیازمندان هستند.
وی ادامه داد: در سال جاری که مقام معظم رهبری بر مسأله اشتغال تأکید دارند، کمیته امداد توانست 150 هزار فرصت شغلی را در کشور ایجاد کند و این نتیجه زحماتی است که دوستان در سطح استان ها کشیدند و جای تشکر از مدیرکل کمیته امداد استان و استاندار محترم قزوین وجود دارد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: اشتغال زایی نقطه اصلی و محور کار محرومیت زدایی است که باید بدان توجه شود.

وی اعلام کرد: برای توسعه اشتغال، مردم باید پای کار باشند ولی پای کار آمدن مردم نیازمند این است که دولت و نهادها زمینه سازی کنند و بخشی از زمینه سازی، هدایت و مدل سازی است و کمیته امداد بهترین مدل های اشتغالزایی را در کشور ایجادکرده است.
عبدالملکی یادآورشد: کمیته امداد اشتغال زایی را براساس فرایند مشاوره انجام می دهد و در ادامه ضمن نظارت تسهیلات را پرداخت می کند؛ دومین نیاز در این حوزه پشتیبانی است و کمیته امداد بخشی از محصولات مددجویان را خریداری می کند و هر جا نیاز به تسهیلات مجدد یا آموزش باشد، این پشتیبانی را انجام می دهد.

در ادامه استاندار قزوین اظهار کرد: کمیته امداد فعالیت های متنوعی دارد و خدمات متنوعی را به مددجویان ارائه می کند و مهمترین کار این نهاد خودکفایی وتوانمندسازی است.
عبدالمحمد زاهدی اعلام کرد: وی تصریح کرد: کمیته امداد از نهادهایی است که دوست دارد کوچک شود و هرچه مددجویان کمیته امداد خودکفا شوند، کار کمیته امداد کمتر می شود و این نهاد در این حوزه هم تلاش می کند و برنامه های خوبی دارد البته این موضوع به همت مددجویان هم بازمی گردد که کمک کنند و مساعدت خیران هم در این حوزه نقش دارد.
استاندار قزوین خاطر نشان کرد: کاری که کمیته امداد انجام می دهد عنوانش توانمندسازی است و باید توجه داشت خداوند متعال به همه انسان ها توانی داده و انسانی نیست که فاقد توان باشد و کار کمیته امداد کشف این توانایی ها است و سپس توان افزایی کرده و افراد خودکفا می شوند.
وی یادآور شد: من هر هفته فعالیت های کمیته امداد را رصد می کنم و قطع یقین ما از طریق تسهیلات بانکی که در اختیارمان هست تلاش می کنیم بیشتربه این مجموعه کمک کنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار