طی سال جاری در قزوین؛
کمیته امداد استان قزوین سه هزار و 579 فرصت شغلی با 51 میلیارد تومان اعتبار اجرایی کرده که برای نخستین بار توانستیم این تعداد اشتغال را در سطح استان ایجاد کنیم.
کد خبر: ۵۷۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹ 03 March 2018

 به گزارش تابناک قزوین مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به فرا رسیدن سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: ما در کمیته امداد ابتدا در خصوص توانمندسازی فرهنگی تلاش کنیم سپس توانمندسازی اجتماعی و بعد توانمندسازی اقتصادی را داریم و این مراسم هم در حوزه توانمندی اقتصادی خانواده برگزار شده است.
وی عنوان کرد: در حوزه توانمندسازی خانواده ها در حوزه اقتصادی، 22 هزار و 100 خانوار در شهریور ماه مورد استعدادسنجی قرار گرفتند که سه هزار و 600 نفر برای ایجاد اشتغال آموزش دیدند و با حمایت آقای فتاح ریاست کمیته امداد، استاندار قزوین و معاونان ایشان و فرمانداران و بخشداران ما سه هزار و 579 فرصت شغلی ایجاد کردیم با 51 میلیارد تومان اعتبار که برای نخستین بار توانستیم این تعداد اشتغال را در سطح استان ایجاد کنیم.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: از مجموع اعتبارات مذکور برای بحث اشتغال شش میلیارد تومان از اعتبارات از صندوق قرض الحسنه کمیته امداد و مابقی توسط بانک ها تأمین شد.
وی افزود: بحث دیگر پایدارسازی اشتغال هایی است که ایجاد کردیم که برای این امر نظارت بر طرح ها را مدنظر قرار دادیم و 16 هزار و 300 مرتبه همکاران از این طرح ها بازدید کردند و راهنمایی کردند و سه هزار و 100 خانوار بیمه تامین اجتماعی داشتیم و اقدام دیگر بازاریابی و مشاروه شغلی برای این فراد است.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطر نشان کرد: همچنین راستی آزمایی طرح ها را داشتیم که هم از سوی ستاد و هم استان آمده و بررسی کردند و بیش از85 درصد کارها به ثمر نشسته است.
وی با اشاره به مسکن مددجویان کمیته امداد یادآورشد: امروز مسکن 290 خانوار تحویل داده می شود و از 14.5 میلیارد اعتباری که در این حوزه شده است، 10 میلیارد را خیران کمک کردند.
مومنی خاطرنشان کرد: در تمامی ادیان و مذاهب به فرهنگ کار بسیار تأکید شده است و در خصوص کار 360 بار در قرآن کریم آیه های مختلف آمده است به طوری که در سوره های مختلف نظیر سوره نجم، اعراف، انسان آیه های متعددی در این خصوص داریم و 190 بار هم مضامینی است که با فعل کار در ارتباط است.
وی ادامه داد: مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به روایات متعددی که در باب اهمیت کار آمده است، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام تأکید بسیاری به کار دارند به طوری که در فرمایشی از ایشان آمده است کسی که برای امرارو معاش از خانه خارج می شود به مانند جهاد در راه خداست، حضرت علی (ع) هم می فرماید چنان کار کنید که گویی سالیان سال زنده هستید و چنان عبادت کنیدکه گویی عن قرب از جهان رخت می بندید.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تأکید کرد: بیکاری مضرات بسیار زیادی است که اولین ضرر آن فقر است و این فقر موجب تکدی گری شده و فرد فقیر در برابر دیگران دست دراز می کند؛ بیکاری موجب فساد در جامعه است و کسی که بیکار است دنبال فساد می رود و در کتاب شهید مطهری هم آمده است بیکاری موجب فساد می شود.
مومنی اعلام کرد: اشتغال فواید بسیار زیادی دارد از جمله ایجاد روحیه توکل و امیدواری و کار به خانواده ها احساس عزت نفس می دهد و اجر اخروی راهم به دنبال دارد به طوری که بر اساس روایات کسی که به وسیله کار و تلاش ارتزاق می کند، همچون پیامبران پاداش می گیرد.
وی یادآورشد: کمیته امداد قزوین تلاش کرده کسب و کار را در خانواده ها رونق دهد؛ اصل کار ما توانمندسازی خانواده ها است و بنا داریم خانواده هایی که توان کار دارند را به صورت مدت دار حمایت کنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار