رییس کمیسیون اصل 90 مجلس خبر داد:
رییس کمیسیون اصل 90 و نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: 750 هزار میلیارد ریال در بودجه سال 97 به بخش سلامت اختصاص یافته است.
کد خبر: ۵۷۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶ 04 March 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا،داوود محمدی روز پنجشنبه در نخستین مجمع سلامت استان قزوین افزود: سلامت یک موضوع جدی، بسیار مهم و حیاتی برای جامعه به شمار می رود که حفظ آن نیازمند برنامه ریزی و مراقبت است.
وی در ادامه با اشاره به تصویب قانون افزایش مالیات بر فروش دخانیات،گفت:عوارض ناشی از این قانون باید در حوزه تربیت بدنی و سلامت مصرف شود.
محمدی در ادامه با اشاره به اهمیت پیشگیری در حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: نقطه ثقل و اتکای نظام سلامت باید بر حوزه پیشگیری باشد چرا که این مورد کم هزینه تر از درمان می باشد تا جایی که هزینه های آن در برابر هزینه هایی که برای هر تخت بیمارستانی می شود، بسیار ناچیز و اندک است.
وی با بیان اینکه وزن دولت و مردم در ارتقای سلامت یکسان نیست،اضافه کرد: اگرچه سیاست گذاری اجتناب ناپذیر است اما نقش مردم در این حوزه بسیار مهم تر می باشد و در این راستا هرچه از ظرفیت سرمایه های اجتماعی و سمن ها استفاده کنیم در ارتقای سلامت موفق تر خواهیم بود.
محمدی با تاکید بر برنامه ریزی برای تقویت ورزش همگانی در جامعه،ادامه داد: آمار بالای کم تحرکی و چاقی در جامعه ما تاسف آور است و باید برای رفع این معضل اقدام های اساسی صورت گیرد.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت برنامه ریزی برای کاهش سوانح جاده ای تاکید کرد و با اشاره به آثار روحی نامناسبی که برای خانواده افراد جان باختگان تصادف ها پدیدار می شود، افزود: برای کاهش حوادث جاده ای نیز که آمار تلفات آن به مراتب بیش از شهدای هشت سال جنگ تحمیلی است باید به شکل اساسی چاره اندیشی شود.
وی ادامه داد: کانون توجه ما در این حوزه ضمن فرهنگ سازی برای رانندگی درست باید خودروسازها باشد تا با افزایش ایمنی در محصولات خود، آمار سوانح جاده ای به طور چشمگیری کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار