رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان مهريز ضمن گراميداشت فرارسيدن هفته منابع طبيعي و آبخيزداري، ويژه برنامه‌هاي اين هفته را در شهرستان تشريح كرد.
کد خبر: ۵۷۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 05 March 2018

«سيد علي باقري» با بيان اينكه هفته منابع طبیعی همه ساله از 15 تا 21 اسفند ماه با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری و تبیین اهمیت آن براساس آموزه‌های دینی، گسترش سنت حسنه درختکاری و ضرورت مشارکت و حضور فعال اقشار مختلف مردم در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی برگزار می‌شود، اظهار كرد: شعار امسال این هفته «منابع طبيعي با مردم براي مردم» تعیین شده است.

وي روز شمار اين هفته كه از سه‌شنبه پانزدهم اسفندماه آغاز مي‌شود به ترتيب «روز ملي درختكاري»، «منابع طبيعي ، رسانه ، فرهنگ سازي و مسئوليت اجتماعي»، «منابع طبيعي، حفاظت و قانون»، «منابع طبيعي ، آموزه هاي ديني ، خيرين و سازمانهاي مردم نهاد»، «منابع طبيعي، مشاركت مردم، بسيج سازندگي و همياران طبيعيت»، «منابع طبيعي ، سلامت اداري، آموزش و پژوهش» و نهايتاً شنبه 21 اسفند نيز « مديريت جامع حوزه هاي آبخيز ، مشاركت مردم و اقتصاد مقاومتي» است. 

باقري در ادامه حفظ و حراست از منابع طبیعی را وظیفه همه آحاد مردم دانست و خواستار همکاری و همراهی بیشتر مسئولان، مطبوعات و رسانه‌ها با منابع طبیعی در راستای ‏اشاعه و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در میان گروه‌های مختلف مردم شد . 

  وي در خصوص آيين‌هاي گراميداشت هفته منابع طبيعي نيز اظهار كرد: برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي مختلفي در طول اين هفته جهت ترويج و گسترش فرهنگ منابع‌طبيعي پيش‌بيني شده است.

وي نواختن زنگ طبيعت در مدارس شهرستان ، جشن درختكاري با حضور مسئولان، توزيع نهال رايگان بين ادارات، نهادها و اقشار مردم در طول هفته، غرس نهال با همكاري ارگان‌ها و نهادها در نقاط مختلف شهرستان ، غبار‌روبي گلزار شهدا، ارائه گزارش عملكرد اداره، تجليل از قضات نمونه و متوليان امر حفاظت از منابع طبيعي، همياران طبيعت و نمونه‌هاي منابع طبيعي، حضور در جمع دانش‌آموزان مدارس برگزيده و برگزاري مسابقات فرهنگي را از شاخص‌ترين برنامه‌هاي اين هفته عنوان كرد . 

باقري ابراز اميدواري كرد تا با اجراي برنامه‌هاي گراميداشت هفته منابع طبيعي و آبخيزداري و يادآوري و آشنايي هر چه بيشتر مردم و مسئولان با فرهنگ منابع طبيعي، بتوان هرچه بيشتر در جهت حفظ و احياء عرصه‌هاي منابع طبيعي شهرستان گام برداريم.

اين مسئول اضافه كرد: برگزاري مراسم‌هاي هفته منابع طبيعي و آبخيزداري نقش مهمي در توسعه و اشاعه فرهنگ منابع طبيعي در ميان اقشار مختلف مردم و مسئولان به ويژه كودكان و نوجوانان دارد و باعث جلب مشاركت آنان در راستاي اهداف بخش منابع طبيعي و آبخيزداري و همچنين ايجاد انگیزه حفاظت از منابع طبیعی در بین اقشار مختلف جامعه مي‌شود . 

باقري با بيان اين كه حفاظت از منابع طبیعی به یک عزم ملی نیازمند است، در پايان نيز تاكيد كرد: با توجه به مفهوم شعار امسال اين هفته منابع طبيعي و آبخيزداري و ارتباط آن با مردم، بايد با افزايش شناخت مردم نسبت به منابع طبيعي و تعامل بيشتر مسئولان بر حفظ و احياء منابع طبيعي كوشا باشيم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار