کد خبر: ۵۷۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ 05 March 2018

۷۵ درصد مشاغل صنایع دستی به بانوان اختصاص داردخبرگزاری فارس: ۷۵ درصد مشاغل صنایع دستی به بانوان اختصاص دارد
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه بانوان توانمندی بسیاری در صنایع دستی دارند، گفت: 75 درصد مشاغل صنایع دستی سهم بانوان است که باید برای حمایت از آن‌ها و تحقق راهبرد سال جاری اقدامات لازم را فراهم کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری صبح امروز در جریان سفر یک روزه خود به استان قزوین از نمایشگاه توانمندی بانوان استان به همراه مسؤولان استانی بازدید کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در این بازدید با اشاره به توانمندی استان قزوین در زمینه صنایع دستی اظهار داشت: باتوجه به توانمندی بانوان کشور در صنایع دستی باید مسؤولان از آن‌ها حمایت کنند تا شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.

معصومه ابتکار با بیان اینکه بانوان توانمندی بسیاری در صنایع دستی دارند، ادامه داد: 75 درصد مشاغل صنایع دستی سهم بانوان است که باید برای حمایت از آن‌ها و تحقق راهبرد سال جاری اقدامات لازم را فراهم و راهکارهای مناسبی اتخاذ کرد.

وی یادآور شد: امروز بانوان نقش مهمی در تولید ایفا می‌کنند و مشاغل صنایع دستی مربوط به بانوان است که از این حیث خرسند هستیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در ادامه از برگزاری نشست بین‌المللی در خصوص فناوری «آی‌سی‌تی» خبر داد و عنوان کرد: این نشست طی اردیبهشت ماه سال 97 برگزار می‌شود که در آن در خصوص توان‌افزایی زنان در فناوری‌های جدید بحث و تبادل نظر می‌شود.

ابتکار با اشاره به اشتغال و تعاونی‌های روستایی مطرح کرد: در این زمینه با محدودیت‌های اعتباری روبه‌رو هستیم اما نگاه ما توسعه تعاونی‌های روستایی بانوان است که از آن‌ها استقبال و حمایت می‌کنیم تا این تعاونی‌ها گسترش یابد.

وی به همکاری و تعامل مسؤولان در راستای توسعه تعاونی‌های روستایی بانوان تأکید کرد و گفت: امیدواریم در این زمینه شاهد رشد و پیشرفت باشیم تا بتوانیم از دستاوردهای زنان روستایی در کشور بیش از پیش بهره‌مند شویم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار