معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده:
معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده گفت: دولت در خصوص حضور زنان در ورزشگاه ها تمام تلاش خود را انجام می دهد.
کد خبر: ۵۷۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴ 05 March 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در پرسش به سوال های دانشجویان در همایش محرومیت های جنسیتی زنان و راهکارهای رفع آنها که توسط انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد،افزود: دولت می کوشد در فوتبال همچون رشته بسکتبال بانوان امکان حضور در ورزشگاه و تماشای مسابقات را پیدا کنند.
معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده همچنین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص مساله رفع حصر،گفت: در این خصوص تلاش های زیادی از سوی دولت انجام شده و کسی اعتقاد ندارد شرایط قابل قبول است اما باید پذیرفت در این خصوص همه چیز در دست رییس جمهوری نیست.
وی همچنین گفت: گفتمان ملی سیاسی تاکید رییس دولت اصلاحات بوده است تا خدای ناکرده شاهد ایجاد فضای امنیتی در کشور نباشیم چرا که در چنین فضایی هیچ اتفاق مثبتی نخواهد افتاد.
ابتکار ادامه داد: اینکه بگوییم هیچ تحولی رقم نخورده، بی انصافی است و همه ما باید با مرور تاریخ معاصر کشور از تحولات بوجود آمده آگاهی پیدا کنیم.
وی در خصوص وعده رییس جمهوری مبنی بر انتخاب وزیر زن که سوال یکی از دانشجویان بود نیز با اشاره به رویکرد جدی دولت برای تقویت جایگاه زنان در نظام مدیریتی کشور،گفت: برای دوران بعد نیز زنان توانمند زیادی برای وزیر شدن در آینده داریم و تحولات امروز کشور در این زمینه چشمگیر است اما با برنامه ریزی های صورت گرفته می توان به این هدف دست یافت.
وی یادآور شد: در کشورمان 33هزار دهیار داریم که 2 هزار و 500 نفر آنان زنان تحصیلکرده هستند که این خود یک تحول بزرگ در حوزه بانوان است.
ابتکار اضافه کرد: در دوره جدید تعداد زیادی از اعضای شوراهای اسلامی شهرها را زنان تشکیل می دهند بنابراین نباید مشکلات حوزه بانوان را بدون در نظر گرفتن تحولات و نتایج مثبت این حوزه دید.
معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: برای تحولات واقعی جامعه ضمن لزوم مطالبه گری و وجود جریان بیدار دانشجویی که بدون لکنت زبان سخن بگوید باید به سمتی برویم که از تصمیماتی که تبعات سنگین برای کشور داشته‌ باشد، دوری کنیم.
وی درباره دیدگاه خود درباره حجاب اجباری نیز که پرسش یکی از دانشجویان بود،گفت: حجاب،مبنای روابط اجتماعی صحیح بین انسان ها بوده و برای حضور شهروندان در اجتماع در هرجامعه موازین و چارچوب هایی وجود دارد که باید رعایت شوند.
ابتکار با بیان اینکه سوء استفاده جنسی را زنان تحمل نمی کنند،افزود: چرا نباید ما چارچوب هایی بگذاریم که هدف غایی قرآن کریم است؟
وی ادامه داد: یکی از درس های قرآن کریم چشم پوشاندن از نگاه به نامحرم چه از سوی زن و چه مرد است.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: مفهوم حجاب که برخی معادلات اجتماعی مرد و زن را ایجاد کند، کنترل افراد نیست بلکه استقلال فکر و اندیشه است که یک بخش آن پوشش می باشد و گفتار و رفتار و احترام به آزادی آنها نیز بخش های دیگر آن است.
پوشش پیام دارد و در تمام جوامع دنیا هم چارچوبی برای آن مشخص شده است.
وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران هم این یک بخش از مجموعه معادلات تعیین کننده روابط زن و مرد در جامعه است که برای آن باید آموزش و فرهنگسازی مناسب داشت.
ابتکار اضافه کرد: البته برخوردهای قهری با بی حجابی نیز موفق نبوده است.
وی همچنین گفت:پوشش چادر انتخاب من بوده و ما برای ترویج سنت های ایرانی باید لباس های قومی که نشاندهنده هویت ما است ترویج کنیم.
ابتکار در خصوص نام خود نیز که پرسش یکی از دانشجویان بود،گفت: 2 اسمی بودن من جنجال آفرین شده و نیلوفر نام خانوادگی ام و معصومه نام شناسنامه ای من از زمان تولد بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار