فعال و پژوهشگر حوزه زنان:
فعال و پژوهشگر حوزه زنان گفت: با هم اندیشی بانوان فرهیخته و کارشناس باید لایحه منع خشونت علیه زنان اصلاح و بازنگری شود تا بتوان از حقوق زنان دفاع و آنها را در تصمیم گیری مشارکت داد.
کد خبر: ۵۷۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 05 March 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، زیبا جلالی روز دوشنبه در نشست تشکل اسلامی انجمن فرهنگ و سیاست که به مناسبت روز زن در خصوص محرومیت های جنسیتی زنان و راهکارهای آن که با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز در آستانه چشم اندازی هستیم که می تواند ما را نجات دهد و یا در سراشیبی سقوط قرار دهد.

وی افزود: امروز زنان ما به یک خودباوری رسیده اند و از حقوق خود آگاهند. البته هنوز در جهان سوم با محرومیت ها و نا برابری هایی روبرو هستند که با اطلاع رسانی باید پذیرش فرودستی از سوی زنان متوقف شود.

جلالی بیان کرد: رنان در تصمیم گیری های مهم نقش کمتری دارند هنوز از این حق برخوردار نیستند که در مسند قضاوت قرار گیرند.

فعال و پژوهشگر حوزه زنان گفت: زنان بعد از ازدواج هم گاهی با محدودیت های بیش از حدی روبرو می شوند که استقلال آنها را زیر سوال می برد.

وی یادآور شد: هرچند ممنوعیت ورود زنان به برخی رشته ها بسیار کمتر شده اما هنوز مشکلاتی هست که باید برطرف شود.

جلالی اظهار کرد: زنان ما در رویدادهای بین المللی کمتر صدایشان شنیده می شود که در این بخش نیز باید نگاهمان تغییر کند.

فعال و پژوهشگر حوزه زنان گفت: هنوز کاستی هایی در حقوق بانوان دیده می شود که با تغییر قوانین باید وضعیت حقوق آنها بهتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار