استاندار قزوین برلزوم بهره گیری دولت و نظام از توان و ظرفیت زنان به عنوان نیمی از جمعیت استان در سپردن مسئولیت های مدیریتی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۷۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶ 05 March 2018

به گزارش تابناک قزوین "عبدالمحمد زاهدی" عصر امروز دوشنبه در نشست شورای اداری مدیران استان قزوین که با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد، به اهمیت لزوم مشارکت زنان در کنار مردان در پیشبرد اهداف جامعه اشاره کرد و افزود: بر خلاف دموکراسی نمایندگی که مردم تمام امور را به نمایندگان خود می سپارند و نظرات مردم به درستی منعکس نمی شود، در دموکراسی مشارکتی علاوه بر انتخاب مجریان، حق طرح دیدگاه ها برای مردم محفوظ است.
زاهدی اضافه کرد: امروز تعداد تحصیل کردگان زن در رشته های مختلف از مردان پیشی گرفته و همین نشان می دهد اگر در گذشته هم، چنین توانمندی در زنان وجود نداشته امروز دیگر این استعداد و توانایی به شکلی بهینه وجود دارد و باید از آن استفاده کرد.
استاندار قزوین افزود: تصدی مسئولیت های اجرایی توسط زنان در قزوین افزایش رضایتمندی ها را به همراه داشته و تجربه نشان داده در هر جا که یک زن مسئولیتی پذیرفته جدیت و حساسیت بیشتری داشته است.
زاهدی افزود: بهره گیری نظام و دولت از توانمندی زنان جدی است، امروز تعداد تحصیل کرده های زن ما بیشتر از مردان است و باید بپذیریم نیمی از جمعیت کشور یعنی بانوان باید در تصمیم گیری ها مشارکت کنند.
استاندار قزوین بیان کرد: انتخاب مدیران زن از سوی ما در استان قزوین بازخورد خوبی داشته است و هرجا از مدیریت و توان زنان استفاده شده،کارها با دقت و حساسیت بیشتری پیگیری و انجام شده است.
وی یادآور شد: بخش عمده ای از پزشکان، کارشناسان در شوراها در مجلس از بانوان هستند و امید داریم از این ظرفیت برای توسعه کشور بخوبی استفاده کنیم.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در مردم سالاری دینی بحث جدیدی در دهه های اخیر در محافل دانشگاهی مطرح شده و بین دموکراسی نماینده گی و مشارکتی فرق قائل هستند.
وی افزود: بر خلاف دموکراسی نمایندگی که مردم تمام امور را به نمایندگان خود می سپارند و نظرات مردم به درستی منعکس نمی شود، اما در عصر کنونی نمایندگی مشارکتی مطرح شده تا مردم دیدگاه خود را به طور مستمر منتقل کنند.
وی تصریح کرد: البته اینگونه نیست که مدام مردم اظهار نظر کنند بلکه یک سازو کار لازم دارد که احزاب و سمن ها از ابزارهای آن است و انچه به زندگی روزمره مردم بستگی دارد به نمایندگان منتقل می شود تا درست تصمیم بگیرند.

برچسب ها: تابناک قزوین ، زاهدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار