به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا
علی اکبراسدالهی روز سه شنبه به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نهال‌های رایگان در بین مردم و دستگاه‌های اجرایی متقاضی توزیع می‌شود.
کد خبر: ۵۷۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 06 March 2018

توزیع ۳۰۰ هزار اصله نهال رایگان به مناسبت هفته منابع طبیعی در قزوین


قزوین-ایرنا-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین از توزیع و غرس 300 هزار اصله نهال غیر مثمر به شکل رایگان به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در استان خبر داد.
توزیع 300 هزار اصله نهال رایگان به مناسبت هفته منابع طبیعی در قزوین
علی اکبراسدالهی روز سه شنبه به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نهال های رایگان در بین مردم و دستگاه های اجرایی متقاضی توزیع می شود.
وی اظهار کرد: نهال هایی که در این هفته عرضه می شوند شامل زبان گنجشک، اقاقیا،سرو خمره ای،افرا، زینتی،ارغوان،صنوبر،ون،افرار،آیلان و زیتون تلخ است.
اسدالهی، هدف از توزیع نهال های رایگان را ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی و توسعه کاشت نهال دانست و خاطر نشان کرد: دستگاه های اجرایی دولتی و خصوصی به همراه شهروندان می توانند برای دریافت نهال های رایگان به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین مراجعه کنند.
به گفته وی، نهال های اهدایی، غیرمثمر و سازگار با محیط پیرامونی هستند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین یادآور شد: توزیع این نوع از نهال ها بین مردم به منظور گسترش فضای سبز همه ساله و همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی انجام می شود.
اسدالهی در ادامه به اهمیت درخت و درختکاری اشاره کرد و افزود:درخت یک نعمت و هدیه زیبا از سوی خداوند به انسان بوده و منشاء خیر و برکات زیادی برای زمین است.
وی در ادامه نقش اصحاب رسانه در تبلیغ و ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی برجسته خواند و گفت: با فرهنگ سازی در این رابطه شاهد صیانت هرچه بیشتر از منابع طبیعی خواهیم بود.
15تا 22 اسفند ماه به نام هفته منابع طبیعی نام گذاری شده است.
استان قزوین دارای 853 هزار و 485 هکتار مرتع، حدود 100هزارهکتار بیابان و 28 هزار و 157 هکتار جنگل است که مدیریت حفظ و نگهداری از آنها و تشخیص برای بهره برداری از این اراضی برعهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.
نزدیک به 60 درصد مساحت استان قزوین که یک درصد وسعت کشور را تشکیل داده است، جزو اراضی منابع طبیعی به شمار می روند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار