به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری بسیج
مسئول سازمان بسیج دانشجویی قزوین اذعان کرد: امسال ۲۰۰۰ دانشجو در قالب ۶ کاروان به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۵۷۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 06 March 2018

اعزام ۲۰۰۰ دانشجوی قزوینی به اردو‌های راهیان نورمسئول سازمان بسیج دانشجویی قزوین اذعان کرد:

مسئول سازمان بسیج دانشجویی قزوین اذعان کرد: امسال 2000 دانشجو در قالب 6 کاروان به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام خواهند شد.
مهدی برزگر مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون اردوهای راهیان نور بسیج دانشجویی اظهارکرد: امسال نیز همچون سنوات گذشته بسیج دانشجویی دانشجویان داوطلب را به اردوهای راهیان نور اعزام می‌کند.
وی تصریح کرد: امسال 2000 دانشجو در قالب 6 کاروان به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام خواهند شد که از این تعداد اولین کاروان دانشجویی برادران از دانشگاه‌های پیام‌نور قزوین، فنی و حرفه‌ای، فرهنگیان، فنی و مهندسی بوئین‌زهرا، آزاد بوئین‌زهرا و هم‌چنین آزاد تاکستان در 12 اسفند ماه عازم جنوب کشور شده‌اند.
این مسئول در خصوص دیگر کاروان‌های اعزامی ابراز داشت: اعزام‌های دیگر در تاریخ‌های 15، 17 و 22 اسفند ماه برگزار خواهد شد که از این تعداد سه کاروان به صورت متمرکز و سه کاروان دیگر به صورت غیرمتمرکز و با مدیریت ناحیه دانشجویی برگزار می‌شود.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی قزوین مطرح کرد: اردوها 5رووزه بوده و دانشجویان اعزام شده در هر کاروان از مناطق جنگی دوکوهه، فتح‌المبین، فکه، معراج‌الشهدا، یادمان شهدای هویزه، طلائیه، هور، اروندرود، علقمه و شلمچه دیدن کرده و در روز پنجم بعد از اقامه نماز صبح به سمت قزوین حرکت خواهند کرد.
برزگر ابراز داشت: مسئولین ارگان‌های مختلف، مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌ها و هم‌چنین روسای دانشگاه‌ها نیز از نزدیک از مناطق جنگی و هم‌چنین اردوهای دانشجویی بازدید خواهند کرد.
وی در خصوص هدف اصلی از اعزام کاروان‌های راهیان نور تشریح کرد: اردوهای راهیان نور بزرگترین مانور فرهنگی دانشجویی بوده که هر ساله در اسفندماه برگزار می‌شود و مقام معظم رهبری نیز همواره تاکیدات بسیاری را به این مهم داشته باشند.
این مسئول خاطرنشان کرد: جوانان سهم به‌سزایی را در توسعه و پیشرفت کشور دارند و برای تولید ثروت باید فناوری آن را یاد بگیریم و بر دانش و منابع خود متکی باشیم.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی قزوین تبیین کرد: آشنایی نسل جوان با سبک و سیره زندگی شهدا، آشنایی نسل جوان با فرهنگ جبهه و مقاومت از دیگر اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجویی می‌باشد.
برزگر در خاتمه متذکر شد: ما باید دانشجوهای امروز را با فرهنگ دفاع مقدس که مصداق فرهنگو سبک زندگی ایرانی و اسلامی است آشنا کنیم و بار دیگر روحیه ایثار و شهادت را در جامعه تقویت کنیم.

 منبع :خبرگزاری بسیج

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار