رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران گفت: طی سال‌جاری 14 میلیارد تومان اعتبار صرف ایجاد 2 هزار و 100 شغل در استان شد که 12 میلیارد تومان آن از محل منابع درون سازمانی و 2 میلیارد تومان دیگر آن نیز از محل اعتبار کارگروه اشتغال استان به بهزیستی و کمیته امداد فراهم و تأمین شد.
کد خبر: ۵۷۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 07 March 2018

به گزارش تابناک : سرهنگ غلامرضا شریعتی در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع عملکرد یک‌ساله سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران اظهار کرد: این سازمان اولویت فعالیش در چهار محور ایجاد اشتغال، آموزش و توانمندسازی، محرومیت‌زدایی و در حوزه عمرانی و زیرساخت، کمک به پیشبرد اهداف دستگاه‌های اجرایی استان در این بخش است.

وی با بیان اینکه بحث اشتغال یکی از عناوین شعار سال بود که در اولویت کاری این سازمان همچون سنوات قبل قرار داشت، افزود: طی سال‌جاری 14 میلیارد تومان اعتبار صرف ایجاد 2  هزار و 100 شغل در استان شد که 12 میلیارد تومان آن از محل منابع درون سازمانی و 2 میلیارد تومان دیگر آن نیز از محل اعتبار کارگروه اشتغال استان به بهزیستی و کمیته امداد فراهم و تأمین شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران به محور دوم فعالیت این سازمان در خصوص محرومیت‌زدایی اشاره و خاطرنشان کرد: آن‌چه در این حوزه هدف ما است رفع گره‌های کوچک ولی برای ذینفعان آن بزرگ است، نظیر ساخت خانه‌های 45 متری که از نگاه خیلی‌ها کار کوچکی است اما برای مالکان آن‌ها که رویای صاحب خانه شدن را داشتند، کار ارزشمند و بزرگی است.

شریعتی ادامه داد: در این بخش 250 پروژه در حوزه شبکه‌های بهداشت، غسال‌خانه، مساجد، حسینیه، پل‌های کوچک و آب‌رسانی را در دست اقدام داریم که در سراسر استان در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: در بازه زمانی مرداد سال 96 الی مرداد سال آینده، 500 خانه محروم را در دست ساخت داریم که تاکنون نیمی از آن یعنی 250 خانه محروم به بهره‌برداری رسیده است و امیدواریم بقیه تعهدات را در خصوص مسکن نیازمندان به پایان برسانیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران با بیان اینکه ما در حوزه محرومیت‌زدایی سه مسیر را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: حدود 4 میلیارد تومان اعتبار از قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه کربلا تأمین کردیم و در مسیر بعدی، از حمایت مجمع خیرین استان هم در ساخت خانه محروم و هم در تهیه جهیزیه بهره بردیم؛ مسیر سوم ما نیز استفاده از حمایت‌های بنیاد برکت ستاد فرمان امام(ره) است که ما 100 پروژه و حدود 2 میلیارد تومان اعتبار در این بخش انجام شد.

شریعتی با بیان اینکه ما تهیه 313 جهیزیه عروس را در سطح استان در دستور کار قرار داریم، افزود: تاکنون 70 جهیزیه عروس آماده و تحویل شد و بقیه این میزان نیز در دست تهیه و تحویل است.

وی حوزه عمران و زیرساختی را یکی دیگر از محورهای فعالیت این سازمان برشمرد و گفت: 150 میلیارد تومان پروژه عمرانی دولت در اختیار ما است و از پروژه‌های سنگین استان می‌توان به پروژه 12 میلیارد تومانی ورزشگاه شهدای نوشهر اشاره که از اسفند 95 آغاز به کار کردیم و امیدواریم تا اول مهر سال 97 به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران در ادامه بیان کرد: پروژه عمرانی بعدی ما پروژه بیمارستان 32 تختخوابی بخش بندپی بابل است که با وجود سه ماه از آغاز پروژه، 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم که امید می‌رود تا پایان 97، ساختمان آن به پایان برسد.

شریعتی افزود: پروژه دیگر عمرانی ما که از تعهدات سفر رئیس جمهوری است پروژه 32 میلیارد تومانی ورزشگاه جویبار است که آن‌چه تا به امروز و با گذشت 6 ماه از آغاز کار صورت گرفته، حدود 3 میلیارد تومان هزینه است که امیدورایم در سال آینده، این پروژه نیز به جای قابل قبولی برسد.

وی با اشاره به 20 میلیارد تومان اعتبار در حوزه راه‌سازی در سطح استان، یادآور شد: چند پروژه مهم راهسازی در شهرستان‌های ساری، سوادکوه، گلوگاه، جویبار، نکا و بهشهر با مجموع 120 کیلومتر در دست اجرا قرار دارد؛ که البته در این بخش با حمایت بنیاد برکت، 3 میلیارد تومان راه روستایی در سوادکوه، یک پروژه با پیشرفت 70 درصدی در هزارجریب بهشهر و یک درمانگاه در اسبوکلای سوادکوه در دست اجرا قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران در بخش دیگر سخنانش به اقدامات بسیج سازندگی در کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: چهار روستا در منطقه پل ذهاب به ما واگذار شد که در بدو کار، اسکان موقت و تهیه ملزومات ابتدایی 350 خانوار انجام شد و هم اکنون در حال ساخت مسکن دایمی هستیم.

شریعتی خاطرنشان کرد: در منطقه قلعه شاهی سرپل ذهاب و بعد از گذشت یک‌ماه و نیم از آغاز ساخت مسکن دایم، پی‌ریزی 50 واحد مسکن انجام و حدود 30 واحد نیز اسکلت آن در حال انجام است که امیدواریم تا پایان اردیبهشت سال آینده، 50 واحد را تحویل دهیم.

وی ادامه داد: حدود 35 میلیون تومان نیز مجموع کمک خیرین استان به این بخش است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران در پایان با بیان اینکه ما در سطح استان، 153 گلزار شهید تک مزاری داریم که نیاز به ساماندهی دارند، گفت: ما بنا داریم تا با کمک تیم‌های جهادی، این پروژه را نیز در ایام تعطیلات دنبال و تا پایان فروردین به اتمام برسانیم.

 
 
 
منبع : بلاغ 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار