به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایسنا:
استاندار قزوین گفت: اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده قزوین یک ضرورت است که می‌بایست با شیوهٔ اصولی عملی شود
کد خبر: ۵۷۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 07 March 2018

ضرورت اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده قزوین با شیوه اصولی 

استاندار قزوین گفت: اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده قزوین یک ضرورت است که می‌بایست با شیوهٔ اصولی عملی شود.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، عبدالمحمد زاهدی صبح امروز در دیدار با اعضای انجمن انبوه‌سازان استان قزوین اظهار کرد: مسکن در چند دهه اخیر با نوسانات شدید مواجه بوده است که برای علت‌یابی این پدیده باید یک مطالعه بلندمدت انجام شود.

وی بابیان اینکه ساخت مسکن شیوه‌ای حرفه‌ای است، اضافه کرد: باید به این موضوع توجه جدی داشت با توجه به اینکه اقتصادی شدن مسکن و تبدیل آن به کالای سودآور از دهه 40 آغاز شد درحالی‌که مسکن در جامعه یک نیاز عمومی بود.

استاندار قزوین گفت: در ساخت مسکن باید به‌گونه‌ای عمل شود که علاوه بر انتفاع سرمایه‌گذاران و واسطه گران این بخش، نیاز مردم نیز مرتفع شود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: طی 60 سال گذشته به‌طور متوسط هر سه سال یک‌بار شاهد رکود و یا رونق حوزه مسکن بوده‌ایم ولی در چند سال اخیر این مدت به پنج سال افزایش‌یافته است.

وی همچنین با اشاره به مشکلات بخش مسکن، افزود: دولت باید در این بخش صرفاً سیاست‌گذار باشد نه مسکن‌ساز که اگر این موضوع جدی‌تر گرفته شود خیلی از مشکلات این حوزه حل می‌شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: اجرای سیاست‌های نامناسب در این حوزه طی سالیان گذشته باعث شده که با واحدهای خالی زیادی مواجه باشیم ولی اکنون برای حل مشکل مسکن در استان به یک نسخه استانی نیازمند هستیم.

زاهدی عنوان کرد: سیستم واگذاری و ساخت‌وساز مسکن باید سیری منطقی داشته باشد تا مشکلات این بخش مرتفع شده و درعین‌حال سرمایه‌گذاران نیز متضرر نشوند.

وی تشریح کرد: اجرای طرح بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده در استان یک ضرورت است ولی تعارض بین بافت فرسوده و بافت تاریخی باید مرتفع شود تا ساخت‌وساز از دید سرمایه‌گذار به یک شیوه اقتصادی تبدیل شود.

یدالله سلطانیه رئیس انجمن انبوه‌سازان استان قزوین نیز در این دیدار گفت: اصلاح قوانین، تسهیل روند اداری و ارائه تسهیلات، رفع موانع و بوروکراسی‌های موجود در اعطای مجوزها باعث می‌شود سرمایه‌گذاران در اجرای طرح‌های خود با مشکل مواجه نشوند.

وی همچنین گفت: حمایت دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی در اجرا و نوسازی بافت‌های اداری از دیگر درخواست‌های انجمن انبوه‌سازان استان است که امیدواریم شاهد تحقق آن‌ها باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار