به گزارش تابناک قزوین به نقل از صبح قزوین
اداره دامپزشکی بوئین زهرا متصدی یک باب رستوران در سطح شهرستان را به دلیل استفاده از گوشت قرمز حاصل از کشتار غیر مجاز دام به مراجع قضایی معرفی کرد.
کد خبر: ۵۷۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸ 08 March 2018

متصدی متخلف رستوران به حبس محکوم شد

 

توسط اداره دامپزشکی بوئین زهرا؛

اداره دامپزشکی بوئین زهرا متصدی یک باب رستوران در سطح شهرستان را به دلیل استفاده از گوشت قرمز حاصل از کشتار غیر مجاز دام به مراجع قضایی معرفی کرد.

دکتر عباس یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده و بازدید به عمل آمده از رستوران‌ها توسط واحد نظارت بر بهداشت عمومی شهرستان بوئین زهرا، متصدی متخلف یک باب رستوران به یک سال حبس محکوم شد.

وی افزود: این فرد متخلف بهداشتی، براساس ماده 688 و بند پ ماده 23 و 30 قانون مجازات اسلامی و اقدام در جهت تهدید علیه بهداشت عمومی که با عنوان عامل کشتار غیر مجاز دام در دو مرحله به مراجع قضایی معرفی شده بود، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

رئیس اداره دامپزشکی بوئین زهرا اذعان کرد: کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآیند کشتار دام‌ها، توزیع و عرضه‌ی فرآورده‌های خام دامی از وظایف سازمان دامپزشکی می‌باشد و هر گونه کشتار دام در خارج از زنجیره کشتارگاهی، غیر مجاز بوده که به علت انتشار بیماری‌های عفونی دام‌ها و انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

یوسفی با اشاره به این که قبلاً نیز موارد مشابهی از این احکام در خصوص متخلفین داشته‌ایم، از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هر نوع کشتار غیرمجاز و غیربهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن 4 رقمی ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار