به گزارش تابناک قزوین به نقل ازقزوین امروز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تاکنون هیچ الگویی از سوی دستگاههای و متولیان فرهنگی کشور برای شادی مشروع به مردم نداده ایم و جوانان در شادی کردن سردر گم هستند و ما مقصریم.
کد خبر: ۵۷۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 10 March 2018

الگوی مناسبی برای شادی کردن در کشور نداریم/ جوانان مقصر نیستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

قزوین- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تاکنون هیچ الگویی از سوی دستگاههای و متولیان فرهنگی کشور برای شادی مشروع به مردم نداده ایم و جوانان در شادی کردن سردر گم هستند و ما مقصریم.
به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر مهرام روز پنجشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم که صبح روز پنجشنبه در دادسرای قزوین برگزار شد اظهارداشت: آنچه موجب دلخوری مردم از نظام و حاکمیت شده این است که برخی از مدیران حلال و حرام و چارچوب شرع را رعایت نمی کنند و اگر یک روحانی، وکیل، مدیر، شهردار یا نماینده بد عمل کند همه آن را به حساب نظام می گذارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: باید قداست ها و اخلاق اسلامی از سوی ما مدیران بخوبی رعایت شود و ما که ادعای پیروی امیرمونان را داریم در عمل عقب مانده ایم.

منبع:قزوین امروز

 

الگوی شادی کردن در کشور نداریم

وی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون در کشور هیچ الگوی شادی مشروع و منطبق با ارزشها و موازین قانونی و اخلاقی به مردم ارائه نکرده ایم و نه رسانه ملی، نه مسئولان فرهنگی و متولیان مرتبط نتوانسته اند الگویی مردم پسند برای هدایت برنامه های شاد نداشته اند.

مهرام تصریح کرد: الگو نمی دهیم اما با هر برنامه ای مخالفت می کنیم و مردم را سرگردان کرده ایم که چگونه باید شاد باشند و چگونه عزاداری کنند و ما در مناسبتها هیچوقت نمی توانیم فرق بین شادی و غم را حتی در برنامه های رسمی تشخیص دهیم.

وی گفت: وقتی آمارها از وجود افسردگی در جامعه خبر می دهد باید بپذیریم که جامعه در کنار عزاداری به شادی مشروع هم نیاز دارد و چون مشخص نکرده ایم یک جوان چگونه شادی کرده و فشارهای درونی خود را درست تخلیه کند وقتی به خطا می رودما هم مقصر هستیم.

مسئولان سعه صدر داشته باشند

مهرام یادآورشد: اگر مردم را به دیگ زودپز تشبیه کنیم گاهی نیاز است سوپاپ آن را باز کرده تا منفجر نشود حتی اگر صدای سوت آن آزار دهنده باشد از نگاه روان شناختی مسئولان هم باید سعه صدر داشته باشند و گاهی صدای ناهنجاری را تحمل کنند تا ناراحتی و نارضایتی مردم به حد انفجار نرسد.

 

وی گفت: شرکت در کنسرت های موسیقی، مسابقات ورزشی در استادیوم ها و جشنهایی که در مکانهای مختلف برگزار می شود حتما باید چارچوب داشته باشد تا مردم دست بزنند و شادی مناسب هم داشته باشند اما اینکه فقط مخالفت کنیم مشکلی حل نمی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: باید با کمک دستگاههای فرهنگی زمینه آموزش مهارت های زندگی را برای همه مردم بویژه جوانان مهیا کنیم و این کار باید از سنین کودکی آغاز شود تا در آینده با آسیب های اجتماعی، افسردگی، خشونت، استرس و دهها مشکل دیگر روبرو نشویم و دستگاه قضا نیز دچار هزاران پرونده نشود.

مهرام بیان کرد: باید تکلیف دستگاههای اجرایی مشخص شود و پس از تبادل نظر بتوانیم برنامه اجرایی بنویسیم و مردم را نیز در کارها دخالت دهیم تا به نتیجه برسیم.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار