به گزارش تابناک قزوین به نقل ایسنا
امام‌جمعه قزوین گفت: آنچه به نام نوروز در خیابان‌ها عرضه می‌کنیم را مردم و مسافران در ایام نوروز مشاهده می‌کنند و به‌عنوان فرهنگ مردم قزوین در نظر می‌گیرند و می‌بایست مراقب برنامه‌های فرهنگی در این ایام باشیم و فرهنگ غنی این استان را عرضه کنیم.
کد خبر: ۵۷۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 10 March 2018

امام‌جمعه قزوین:از اجرای برنامه‌هایی که به فرهنگ غنی مردم قزوین آسیب می‌زند پرهیز شود 

امام‌جمعه قزوین گفت: آنچه به نام نوروز در خیابان‌ها عرضه می‌کنیم را مردم و مسافران در ایام نوروز مشاهده می‌کنند و به‌عنوان فرهنگ مردم قزوین در نظر می‌گیرند و می‌بایست مراقب برنامه‌های فرهنگی در این ایام باشیم و فرهنگ غنی این استان را عرضه کنیم.

به گزارش ايسنا منطقه قزوين، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام خمینی (ره) مجری آرمان‌های حضرت فاطمه (س) بودند و حرکتی که امام راحل آغاز کردند با سرعت در حال گسترش است.

وی به بیان احادیثی از حضرت زهرا (س) پرداخت و تصریح کرد: پیامبر (ص) فرمودند من، علی، فاطمه، حسن و حسین و فرزندان آن‌ها حجت‌های خدا بر مردم هستیم و خداوند نیز از بندگان هیچ حجتی را جز این نمی‌پذیرد.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) ادامه دادند دشمنان ما دشمنان خدا هستند و آن‌هایی که ولایت ما را پذیرفته‌اند، تحت ولایت خداوند قرار دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: پیغمبر (ص) درباره دختر بزرگوار خود فرمودند خداوند قلب فاطمه را از ایمان و یقین پرکرده است. قلبی که پر از ایمان و یقین است در جوارح معلوم می‌شود و اینکه در مقابل نابینا باحجاب حضور پیدا می‌کنند به خاطر همین ایمان و یقین است.

وی بابیان اینکه حضرت فاطمه (س) کفو امیرالمؤمنین (ع) است، اضافه کرد: امام علی (ع) فرمودند اگر همه پرده‌ها کنار برود و قیامت بر پا شود، ذره‌ای بر یقین من اضافه نمی‌شود چراکه یقین حضرت به حد کمال خود رسیده بود و این در خصوص حضرت فاطمه (س) نیز صدق می‌کند.

آیت‌الله عابدینی بابیان اینکه حضرت فاطمه (س) معلم انسانیت است، بیان کرد: امام زمان (عج) فرمودند: حضرت زهرا (س) برای همه ما اسوه حسنه است و ما باید از ایشان رسم و راه انسانیت و سعادت را فرابگیریم.

وی ادامه داد: از روایات رسیده به ما این برداشت می‌شود که آینده جهان، آینده حضرت فاطمه (س) و فرزندان ایشان است و دنیا تشنه شناختن چنین خانواده‌ای است و به‌زودی جهانیان این فرهنگ قرآنی و فرهنگ ظهور را پیداکرده و به آن خواهند پیوست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: آینده جهان، آینده فاطمی و علوی و آینده‌ای بر مبنای دین، ایمان و عدالت خواهد بود.

خطیب نماز جمعه قزوین با تبریک ایام میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن و بزرگداشت روز مادر ابراز کرد: "مادر" بالاترین مقام معنوی در شاکله‌های جمعی و اجتماعی ما به‌حساب می‌آید، یعنی بزرگ‌ترین رکن تشکیل خانواده است.

وی اظهار کرد: فرزندان تحت حمایت و تربیت زحمات مادری به پیشرفت و توسعه دست پیدا می‌کنند، خانواده‌هایی که دارای قوام و استحکام هستند به برکت وجود زن در آن خانواده است؛ اگر در خانواده‌ای زن، نقش "زن بودن" خود را به‌خوبی ایفا نکند، آن خانواده متزلزل می‌شود.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: زن با مدیریت دینی و ایمانی زن بودن خود می‌تواند فرزندان خود را در بالاترین سطح پرورش دهد و امنیت درون و بیرون و اقتصاد و پیشرفت خانواده را فراهم کند.

وی با اشاره به نقش همسری "زنان" افزود: زن در نقش "همسری" خود از نگاه قرآنی می‌تواند زمینه آرامش و امنیت را به وجود آورد؛ زن ایمانی و تربیت‌شده مکتب فاطمی می‌تواند خانواده‌ای برتر در همه حوزه‌های اخلاقی، ایمانی و اقتصادی و اجتماعی به جامعه تحویل دهد.

آیت‌الله عابدینی نقش زنان را همچون یک معلم دانست و ابراز کرد: اولین شخصی که فرزندان درون خانواده از او درسی می‌آموزند مادر است، زنان در جایگاه یک مربی می‌تواند راه و رسم زندگی را به فرزندان بیاموزد.

این خطیب نماز جمعه اذعان کرد: یک مادر ایمانی می‌تواند فرزندانی ارزش‌مدار، ولایتمدار و امیدوار تربیت کند، خداوند به زنان موقعیت و مقام معنوی عطا کرده است و امیدواریم به همت بانوان فرهنگ جامعه ما در مسیر کمال، عدالت، ادب، معنویت و قرآن سرعت و شتاب بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به درگذشت حاجیه خانم فاطمه کشاورز قزوینی عنوان کرد: در هفته‌ای که گذشت مادری از اهالی استان قزوین به رحمت خدا رفت که معتقدم شبیه‌ترین افراد به حضرت ام‌البنین (س) بود؛ این مادر سه فرزند شهید داشت، یکی از فرزندانش جانباز بود که پس از تحمل سال‌ها مشقت جانبازی به شهادت رسید و یکی دیگر از فرزندان نیز جانباز است و پدرشان نیز جبهه‌ای بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: این مادر شهید با پرورش سه فرزند شهید و یک جانباز و با همراهی همسرش در خط مقدم جبهه و پشت جبهه خدمات شایانی در دوران دفاع مقدس داشتند که نشان‌دهنده تربیت دینی و قرآنی این مادر عزیز و گرامی است.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: آنچه به نام نوروز در خیابان‌ها عرضه می‌کنیم را مردم و مسافران در ایام نوروز مشاهده می‌کنند و به‌عنوان فرهنگ مردم قزوین در نظر می‌گیرند و می‌باید مراقب برنامه‌های فرهنگی در این ایام باشیم و فرهنگ غنی این استان را عرضه کنیم.

خطیب جمعه قزوین با تأکید بر اینکه باید آبروی قزوین را حفظ کنیم، گفت: نباید کاری کنیم که مردم قزوین در مقابل مردم دیگر سرافکنده شوند درحالی‌که مردم قزوین دارای فرهنگ بسیار غنی، آبرومندانه و ارزشمند هستند و نباید این فرهنگ غیرواقعی نشان داده شود.

وی به حرمت‌شکنی در جشن شهرداری تهران در برج میلاد اشاره و عنوان کرد: آیا می‌خواهید با اين كارهای غلط به آمریکا شیطان بزرگ پیام بدهید که مجری فرمان او هستید؟ این کار حرکت بسیار بدی بود و برای شهردار تهران متأسفیم که این ننگ را رقم زد.

امام‌جمعه قزوین یادآور شد: اگر ایشان از کاری که کردند عذرخواهی می‌کردند در خطبه‌ها این را مطرح نمی‌کردیم اما متأسفانه پس از تذکراتی که به ایشان دادند بازهم موضع دفاع دارد و نمی‌خواهد ابراز پشیمانی کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: آن‌هایی که از دین روی‌گردان شده‌اند، به دشمنان دل می‌بندند و معنویت انقلابی را زیر سؤال می‌برند، کم‌عقل هستند و آن‌هایی که باعزت و شرف زندگی می‌کنند و بنده خدا هستند، عقلای روزگار به‌حساب می‌آیند.

وی بابیان اینکه برجام برای آمریکا و اروپا دو سر برد بود، اظهار کرد: امروز چه ما از برجام خارج شویم و چه آن‌ها در این قرارداد باقی بمانند درهرصورت به نفع آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تمام می‌شود.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: متأسفانه تیم مذاکره‌کننده نتوانستند استقلال خود را حفظ کنند و از هوشمندی خود به‌درستی استفاده نمایند و امروز شاهدیم برجام به‌جایی رسیده است که هر اتفاقی برایش بیافتد به نفع دشمنان به پایان می‌رسد.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: متأسفانه همان‌هایی که برجام را مدیریت می‌کردند تلاش می‌کنند روند مذاکرات برجامی را که با محوریت آمریکا بود، با محوریت اروپا پیش ببرند و می‌خواهند خسارت‌های بیشتری بر کشور وارد کنند و مشخص نیست چه منافعی از این خسارت‌ها عایدشان می‌شود و این کار نیز مصداق بی‌عقلی است.

وی عنوان کرد: علی‌رغم شیطنت‌های بیرونی و نفاق درونی اما نظام مقدس جمهوری اسلامی با سرعت در حال اثرگذاری و پیشرفت است و شاهدیم مستکبران از طرح نظم نوین جهانی که درگذشته مطرح می‌کردند، عقب‌نشینی کرده‌اند و امروز به فکر دیوارکشی دور زمین‌های اشغالی هستند که همان را نیز از دست ندهند و این‌ها به برکت اقتدار نظام اسلامی محقق شده است.

خطیب نماز جمعه قزوین ابراز کرد: دشمن تا به امروز با هر توطئه‌ای که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام داده است به‌جز اینکه بر اقتدار و عزت ما افزوده باشد کار دیگری انجام نداده است؛ امروز موقعیت دفاعی و اقتداری ما در جهان به میزانی افزایش‌یافته که قدرت حمله به ما را ندارند و ما به آینده بسیار امیدوار هستیم.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به ایام نوروز و رعایت حال مردم بیان کرد: در ایام نوروز باید هم مراقب فرهنگ دینی و ایمانی خود باشیم و از صداقت و عدالت و حلال و حرام و ملاحظه وضع محرومان مراقبت کنیم، برخی خانواده‌ها با داشتن چندین فرزند شرایط خرید عید را ندارند که باید ملاحظه شرایط یکدیگر را داشته باشیم.

وی افزود: در شرایط امروز جامعه برخی‌ها شغل ندارند و با درآمد ناچیز توانایی خرید شب عید برای خانواده خود را ندارند؛ باید خودمان به خودمان رحم کنیم تا مشمول رحمت و عنایت خدا شویم.

آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: در ایام نوروز فضای خوبی برای جدی گرفتن صله‌رحم وجود دارد، از سوی دیگر باید مراقب طبیعت و محیط‌زیست خود باشیم و با عملکرد نامطلوب خود عامل افزایش ریز گردها در هوای استان نشویم، ریز گردها فقط مخصوص خوزستان نیست باید برای حفظ آب و فضای سبز خود همت کنیم.

این خطیب نماز جمعه اذعان کرد: خداوند اسراف‌کاران را برادران شیاطین معرفی کرده است. به‌خصوص در فضای کشاورزی که با آبیاری غیرمکانیزه زمینه نشست زمین‌ها را فراهم می‌شود، باید مراقب باشیم. با افزایش خشک‌سالی و نشست زمین‌ها، ساختمان‌ها و صنایع ما امنیت خود را از دست می‌دهد.

وی عنوان کرد: طبق اعلام نظر کارشناسان استان قزوین صحبت از فرونشست بیش از 20 سانتی دشت قزوین در سال است که ادامه این شرایط خطرات جدی برای همه مردم خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: مهربانی، محبت و دوستی در همه فصل‌ها موردنیاز است اما در فصل بهار و ایام نوروز این محبت و دوستی بیشتر انتظار می‌رود شبیه ایام ماه مبارک رمضان که بخشیدن‌ها افزایش می‌یابد؛ باید دلخوری‌ها را کنار گذاشت و به هم رحم کنیم تا خداوند به همه ما رحم کرده و برکات خود را برای ما بیشتر نازل کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار