با حضور سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۱۰۶ طرح عمرانی سپاه در حاشیه شهر مشهد به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۵۷۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 10 March 2018

به گزارش تابناک  : سردار سلامی پنج شنبه گذشته در حاشیه بهره‌برداری از این طرح‌ها اظهار کرد: یکی از راهبردهای سپاه پاسداران، عمل در زمینه فرامین و منویات مقام معظم رهبری و یکی از مهم ترین دستورات ایشان، محرومیت‌زدایی از چهره جامعه است و سپاه پاسداران در این زمینه اقداماتی را در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران نیز در این زمینه فعالیت می‌کند و فقرزدایی را در دستور کار خود قرار داده، همچنین ساختارهایی برای فقرزدایی و محرومیت زدایی تعبیه شده است. سردار سلامی تصریح کرد: در حوزه محرومیت زدایی، نیازمند این هستیم که تمامی دستگاه‌ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند و اگر تمامی نیروها و اراده‌ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند، بر تمامی کاستی‌ها در آینده‌ای نزدیک غلبه خواهد شد.
پروژه های محرومیت زدایی حاشیه مشهد
همچنین محمد روحانی رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی درباره جزئیات پروژه های بهره برداری شده در حاشیه مشهد گفت: 106 پروژه محرومیت زدایی در حاشیه شهر شامل مرمت و بازسازی خانه های معسرین، مرمت و زیبا سازی مساجد و مدارس و ساخت خانه عالم است که طی سال 96 آماده بهره برداری شده که خانواده های مستمند و حاشیه نشین از آن استفاده خواهند کرد. وی با بیان این که محل اجرای پروژه های محرومیت زدایی در مناطق حاشیه مشهد بوده است، تصریح کرد: علاوه بر این، اقدامات و برنامه های فرهنگی و خدمات درمانی نیز انجام شده است و درمانگاهی در بولوارحر افتتاح شده که سردارسلامی نیز از آن بازدید کرد.
یک میلیارد اعتبار برای محرومیت زدایی
روحانی درباره اعتبار 106 پروژه محرومیت زدایی در حاشیه مشهد اظهار کرد: برای این پروژه ها یک میلیارد تومان هزینه از طریق قرارگاه محرومیت زدایی شهید برونسی صرف شده است که البته این هزینه برای تامین مصالح مورد نیاز بوده و کارهای عمرانی و اجرای عملیات عمرانی توسط بسیج سازندگی با کمک بسیجیان اردوهای جهادی به صورت داوطلبانه و بدون دریافت وجه انجام شده است. رئیس سازمان بسیج سازندگی استان یادآور شد: همچنین همزمان با بهره برداری از این طرح های محرومیت زدایی، طرح عیدانه فاطمی آغازشد و در این طرح توزیع پنج هزار سبد پوشاک و 3500 بسته معیشتی و 350 سری جهیزیه بین خانواده های حاشیه شهر در دستور کار قرار گرفت. روحانی اعتبار اجرای طرح عیدانه را حدود دو میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در طرح عیدانه و تامین جهیزیه از کمک های خیران و برخی کارخانجات تولیدی نیزاستفاده می شود.

 

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار