کد خبر: ۵۷۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷ 12 March 2018
به گزارش تابناک سمنان  به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در این نشست، معاون سیمای رسانه ملی و مدیران شبکه های تلویزیونی از چگونگی برنامه های سیما در نوروز 97 و همچنین برنامه های پیش روی رسانه ملی در حوزه سیما در سال آینده سخن گفتند.
معاون سیما در ابتدای این نشست با اشاره به ارائه گزارشی از برنامه های نوروز 97 گفت: امسال با یک برنامه ریزی مدون در همه ساختارها، برنامه هایی نو تدارک دیده ایم تا نوروزی متفاوت را برای مخاطبان سیما رقم بزنیم.
میرباقری با اشاره به اتفاقات سال 96 ادامه داد: رسانه ملی در موضوعاتی مانند انتخابات، راهپیمایی های بزرگ 22 بهمن و اربعین ومناسبت های مذهبی مثل عاشورا نشان داد می تواند اعتماد مخاطب خود را جلب کند و نقش رسانه ملی در این مناسبت ها بی بدیل بود. وی در باره تولیدات سیمای جمهوری اسلامی گفت: کفه تولیدات ما بر کارهای تامینی چیرگی پیدا کرد و می توان گفت موتور برنامه های تولیدی با شتاب خوبی به پیش می رود . وی درباره تولید سریال های فاخر در سیما گفت: امروزه با تلاش عوامل تولیدی سیما ، در بخش های مختلف مانند ساخت مجموعه های تلویزیونی به شتاب خوبی رسیده ایم و
حتی شبکه هایی که کارهای تامینی پخش می کردند وارد تولید شده اند و شبکه پنج و شبکه نسیم هم به این عرصه وارد شده اند .
معاون سیمای رسانه ملی، فشردگی کار تولید در بخش نمایشی را یادآورد شد و افزود: امروز شهرک غزالی آنقدر درگیر است که سریال ها برای کار در آنجا باید نوبت بگیرند. میرباقری افزود: زمانیکه ما کار خود را شروع کردیم حدود 1200 نفر از هنرمندان فعال بودند و الان می توان گفت حدود 8 هزار هنرمند در این عرصه فعال هستند و امیدواریم در آینده این عدد به 12 هزار نفر برسد.
میرباقری تأکید کرد: سال آینده 17 سریال مربوط به ریشه های انقلاب و جمهوری اسلامی روی آنتن می بریم .
وی افزود: 9 شبکه برنامه نوروزی دارد و 78 قسمت سریال تولیدی، 333 قسمت سریال تأمینی، 274 فیلم سینمایی، 370 قسمت مستند، 600 قسمت انیمیشن، 300 قسمت مسابقه، 456 قسمت برنامه ترکیبی، 90 قسمت برنامه گفتگو محور، 209 قسمت برنامه معارفی و 113 قسمت برنامه مرتبط راهیان نور ، نوروز امسال پخش می شود .
معاون سیمای رسانه ملی یادآور شد: نوروز مصادف است با شهادت امام هادی (ع) و قاعدتا برنامه ها باید با آن زمان مناسبت داشته باشد و چون سفرهای مردم از چند روز مانده به نوروز شروع می شود از هفته دیگر برنامه های مناسبتی و نوروزی ما آغاز خواهد شد .
در این نشست محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو نیز به تشریح برنامه های نوروزی این شبکه پرداخت و گفت: در شبکه دو از سال گذشتد موضوع"خانواده" مطرح بود و چند برنامه جدید با همین محور را روی آنتن بردیم. در نوروز 97 نیز ویژه برنامه تحویل سال در روز 29 اسفند با اجرای محمد سلوکی و خانم صادقی با محور امام نقی (ع) روی آنتن می رود، به همین مناسبت در آن شب ها مسافر ری را در 4 قسمت پخش می کنیم .مدیر شبکه دو افزود: صبح ها ساعت 8:30? برنامه نوجوانانه داریم . برنامه عمو قناد، گله به گله، بهترین شو و ... نیز روی آنتن می رود.
جعفری جلوه خبر داد که امسال مجموعه عروسکی «کلاه قرمزی» شب ها ساعت 20 پخش می شود . سریال نمایشی طنز، «تعطیلات رویایی» شب ها 21:30 ، فیلم های خارجی ساعت 17 و 2 فیلم ایرانی «نفس» و «ویلایی ها» در میان این آثار روی آنتن می روند.
علاوه بر راهیان نور، یک برنامه خاص به نام «از آسمان» ویژه مدافعان حرم روی آنتن می رود. همچنین ویژه برنامه های نوروزی را تقدیم مخاطبان می کنیم.
وی افزود: در حال آماده سازی بخش جدید محله «گل و بلبل» هستیم. یک برنامه ترکیبی نمایشی طنز با نام «خوش و بش» که از آغازین روزهای سال پخش می شود نیز وجود دارد که محمد مسلمی یکی از شخصیت های جدید آن است. همچنین سری جدید برنامه «جیوه گی» روی آنتن می رود و سریال «مرد» با محور یک معلم مرد روی آنتن می رود.
سپس محمدمهدی یادگاری مدیر اداره کل تامین برنامه های خارجی سیما توضیح داد: امسال تلویزیون فیلم های جدیدی دارد که شبکه های یک تا پنج هر کدام یک بار و شبکه نمایش 2 بخش جدید سینمایی دارد و شبکه های پویا و نسیم هم فیلم پخش می کنند ، وی گفت: ما امسال 133 عنوان فیلم ارائه می کنیم که 4 فیلم در حوزه سینمای ایران شامل «اروند»، «ویلایی ها»، «دریاچه ماهی» و «اشنوگل» از آثار جدید هستند، همچنین «نفس»، «ماجرای نیمروز»، «سیانور»، «آزادی مشروط»، «یتیمخانه ایران»، «برادرم خسرو»، «خانه ای در خیابان چهل و یکم»، «بیست و یک روز بعد»، «گیتا»، «مرگ ماهی»، «گمیجی» و «قهرمانان کوچک» از دیگر آثار جدید هستند که از شبکه های سیما پخش می شوند.
در ادامه علیرضا برازش مدیر شبکه یک درباره برنامه های این شبکه در ایام نوروز گفت: جشنواره مسجد از جمله ماموریت هایی است که بر عهده شبکه یک گذاشته شده و با همکاری نهادهای مرتبط برگزار می شود. سریال «پایتخت 5» سریال نوروزی ما در شبکه است که هر شب ساعت 22 روی آنتن می رود. برنامه مستند «ایرانگرد» نیز هر شب ساعت 23 روی آنتن می رود، همچنین مسابقه «دستپخت» هر شب ساعت 20 روی آنتن می رود. برازش افزود: از داریوش کاردان دعوت شده است که برنامه ای گفتگومحور با نام «کاردانها» را ساعت 18 روی آنتن ببرد.
در بخش دیگری از این نشست، علی اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سه سیما عنوان کرد: ما امسال بعد از چند سال وقفه برنامه «مردان آهنین» را به دستور رییس رسانه ملی تولید کردیم ، همچنین مستند «اقلیم» را درباره مناطق جعرافیایی پخش می کنیم. برنامه سال تحویل ما نیز با نام «بهار نارنج» و با اجرای احسان علیخانی از چند روز مانده به عید شروع می شود و برنامه اصلی تحویل سال، روز دوشنبه پخش می شود.
وی ادامه داد: مسابقه «زمانی برای خندیدن» نیز در ایام عید ادامه دارد. پور محمدی اعلام کرد: سریال نوروزی شبکه سه «آرماندو» است که به کارگردانی احسان عبدی پور آماده شده است.
در ادامه سلیم غفوری مدیر شبکه مستند محور اصلی شبکه مستند برای نوروز را ایرانگردی و حیات وحش ایران عنوان کرد و افزود:برنامه خاطرات روستا که به معرفی تغییرات روستاهای توریستی می پردازد از جمله تولیدات ما برای نوروز است .وی گفت: مجموعه کارهایی درباره معرفی حیات وحش ایران داریم، از همین رو مجموعه ای با نام «اش» که درباره خرس قهوه ای ایرانی است پخش می شود. همچنین مجموعه ای با نام «سمرقند» با موضوع پخت شیرینی ها، 2 مجموعه مستند مسابقه به نام «ضد گلوله» هر شب ساعت 20 و مستند مسابقه «خانه ما» با موضوع سبک زندگی، مجموعه ای با محور حیات وحش خارجی هر شب ساعت 23، مجموعه خارجی «درباره تاریخ» هر روز، مجموعه «کارهای کوتاه» با موضوع راهیان نور روزانه و مجموعه ای از کارهای روزانه پخش می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار