به گزارش تابناک قزوین به نقل از فارس قزوین
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: با عملیاتی شدن انتقال آب خام از سد طالقان به شهر آبیک، در چند نقطه از این شهر تعدادی دستگاه تصفیه‌کن نصب می‌شود تا مردم این شهر از آب استفاده کنند.
کد خبر: ۵۷۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 12 March 2018

کام آبیکی‌ها با آب سد طالقان شیرین می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین:

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: با عملیاتی شدن انتقال آب خام از سد طالقان به شهر آبیک، در چند نقطه از این شهر تعدادی دستگاه تصفیه‌کن نصب می‌شود تا مردم این شهر از آب استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حمید پویا ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات و پروژه‌های شهری آبیک در سالن اجتماعات شهرداری این شهر اظهار داشت: با پیگیری مسؤولان استان قزوین و نمایندگان مجلس پروژه انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین در اردیبهشت ماه کلنگ‌زنی شد و با توجه به بودجه 700 میلیارد تومانی این پروژه از پروژه‌های بسیار بزرگ و سنگینی است.

وی ادامه داد: این پروژه با مشکلات عدیده مواجه بود و با اختصاص اعتبار در نظر گرفته شده برای سال بعد، ادامه آن مقدور نبود اما جلساتی که با مسؤولان کشور به ویژه معاون اول رئیس جمهور و سخنگوی دولت صورت گرفت، دستورات ویژه‌ای صادر شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین افزود: طی نامه‌نگاری‌های مختلف با مسؤولان کشوری در خصوص اختصاص بودجه برای پروژه انتقال آب سد طالقان، در مجلس نسبت بودجه تغییر یافت و قول داده شده طی سال 97 اعتبار خوبی اختصاص یابد که می‌توان گفت بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

پویا مطرح کرد: خط انتقال آب سد طالقان به شهر آبیک 20 کیلومتر بوده که 10 کیلومتر آن خط اصلی و 10 کیلومتر آن انشعاب آن به شهر آبیک است.

 

این مسؤول با اشاره ارائه طرحی برای استفاده مردم شهر آبیک از آب سد طالقان در سال آینده و نخستین شهر بهره‌مند از آب این سد اضافه کرد: با عملیاتی شدن انتقال آب خام از سد طالقان به شهر آبیک، در چند نقطه از این شهر چند دستگاه تصفیه‌کن نصب می‌شود تا مردم این شهر استفاده کنند؛ تصفیه‌خانه این پروژه در حال ساخت بوده که میزان دبی آب آن سه هزار لیتر در ثانیه است و پس از اتمام مدار وارد شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین خاطرنشان کرد: در زمینه جداسازی آب فضای شهرها از شرب دستورالعملی در وزارت نیرو و شورای عالی آب به تصویب رسیده است.

پویا بیان کرد: تأمین آب فضای سبز شهرها باید با الگوی مناسب که مصرف آب بالا هم نباشد، تأمین شود.

وی با اشاره به حذف تدریجی کاشت چمن افزود: برای تأمین آب فضای سبز از چاه‌هایی که از رده خارج می‌شود با هماهنگی مسؤولان مربوطه، بر اساس سرانه و فضای سبز در اختیار شهرداران قرار داده شده که سیاست کلی در وزارت نیرو همین موضوع است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین مطرح کرد: در خصوص تخصیص چاه آب برای احداث پارک جنگلی در شهر آبیک، موضوع باید مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد و بر اساس نیاز آبی با توجه به شرایط و محدویت‌هایی که وجود دارد، چاه مورد نظر اختصاص داده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار