به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایلناقزوین
سخنگوی سازمان آتش نشانی نیز با اعلام اولین حادثه چهارشنبه آخر سال گفت: نیمه شب گذشته یک ساختمان مسکونی که در آن مقادیر زیادی مواد محترقه نگهداری می‌شد، دچار آتش‌سوزی شده و دو آتش‌نشان در این حادثه مصدوم شدند.
کد خبر: ۵۷۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 13 March 2018

اولین حادثه چهارشنبه آخر سال رقم خورد/انفجار یک منزل مسکونی و مصدومیت یک جوان ۱۹ ساله و دو آتش‌نشان
اولین حادثه چهارشنبه آخر سال رقم خورد/انفجار یک منزل مسکونی و مصدومیت یک جوان 19 ساله و دو آتش‌نشان
سخنگوی سازمان آتش نشانی نیز با اعلام اولین حادثه چهارشنبه آخر سال گفت: نیمه شب گذشته یک ساختمان مسکونی که در آن مقادیر زیادی مواد محترقه نگهداری می‌شد، دچار آتش‌سوزی شده و دو آتش‌نشان در این حادثه مصدوم شدند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمد جلینی (سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ) با اعلام خبر انفجار در یک ساختمان مسکونی گفت: دقایقی پیش یک ساختمان دو طبقه در خیابان مرتضوی، براثر انفجار تخریب و یک جوان ۱۹ ساله که با مواد اکلیل و سرنج در حال ساخت نارنجک دستی بود، به شدت مصدوم شد.

او ادامه داد: یک نفر از آتش نشانان نیز در این حادثه مصدوم شده است.

جلال ملکی (سخنگوی سازمان آتش نشانی) نیز درباره جزییات این حادثه گفت: ساعت 3:59 بامداد امروز یک مورد حادثه انفجار و تخریب منزل در خیابان مرتضوی حدفاصل بین خیابان جیحون و بزرگراه یادگار امام به سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد.

او با بیان اینکه بلافاصله دو ایستگاه با امکانات کامل به محل حادثه اعزام شدند، خاطرنشان کرد: محل حادثه یک منزل مسکونی دو طبقه قدیمی بود که بر اثر انفجار شدید بخش زیادی از دیوارها و درها و پنجره‌ها کاملا تخریب شده بود و یک جوان حدود 20 ساله در داخل منزل حضور داشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند چند نقطه از این منزل هم دچار آتش‌سوزی شده بود و این جوان نیز از چند نقطه دچار مصدومیت و شکستگی شده و بخش‌های زیادی از بدنش دچار سوختگی شدید شده بود.

ملکی اضافه کرد: آتش‌نشانان بلافاصله این فرد را خارج کرده و همزمان نیز مشغول خاموش کردن آتش شدند. به علت شدت انفجار شیشه‌های پنجره‌های چندین ساختمان اطراف نیز شکسته بود و مقدار بسیار زیادی شیشه شکسته بر سطح خیابان ریخته بود.

او ادامه داد: خوشبختانه چون ساعات نیمه شب بود و کسی در کوچه تردد نمی‌کرد عابری بر اثر تخریب شیشه‌ها مصدوم نشده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: عملیات آتش‌نشانان رو به پایان بود که انفجار دیگری در منزل رخ داد و بر اثر این انفجار دو نفر از آتش‌نشانان از ناحیه سر و صورت دچار مصدومیت شده و به مراکز درمانی منتقل شدند.

ملکی درباره علت این حادثه نیز گفت: با حضور کارشناس آتش‌نشانی و کارشناس پلیس بعد از بررسی‌های لازم مشخص شد در این منزل چندین کیلو مواد محترقه که برای ساخت ترقه‌های دست‌ساز استفاده می‌شد، نگهداری شده است. همین مسئله نیز باعث انفجار و تخریب منزل شده است.

منبع:ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار