شهردار:
شهردار قم گفت:درسالجاری برای ترمیم معابر و خیابان های شهر قم 300 هزار تن آسفالت استفاده شد.
کد خبر: ۵۷۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹ 14 March 2018

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقاییان نژاد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران درسالن رضوان شهرداری مرکز قم، افزود: شهرداری برنامه ریزی لازم را تداوم این کار انجام داده و سال آینده 350 هزار تن آسفالت به کار گرفته می شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه های شهرداری در سال آینده گفت: یکی از محورهای اصلی درسال 97 برای مدیریت شهری ، برنامه ‌ریزی برای اجرای یک نظام پاسخگویی مطلوب است، چرا که امید و اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی و رضایت مندی شهروندان برای ما بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه‌ های شهرداری توسط مردم تامین می ‌شود، به همین علت با یک نظام پاسخگویی مدون شده می ‌توانیم بسیاری از معضلات و مشکلات را رفع کنیم.

بودجه‌ پایدار در برنامه‌ ریزی برای شهرها موثر است

وی به لایحه هایی در مجلس شورای اسلامی درباره شهرداری ها اشاره و اظهار کرد: درآمدهای پایدار در سال 95 مطرح و در حال حاضر نیز در قالب یک طرح توسط مرکز پژوهش‌ ها به مجلس ارائه شده که این بودجه‌ های پایدار در برنامه‌ ریزی پایدار برای شهرها موثر هستند.

وی افزود: مالیات بر ارزش افزوده یکی دیگر از درآمدهای پایدار شهرداری هاست که امیدوار هستیم با تصویب لوایح مورد نظر و پر شدن خلاهای قانونی بتوانیم چالش ‌های سطح شهرها را به شیوه مطلوب رفع کنیم.

سقاییان نژاد درادامه با تاکید بر اتمام طرح های سال 96 گفت: برای طرح تملک فاز 5 بلوار عمار یاسر اعتبار 80 میلیارد تومان، ادامه خیابان سمیه در مسیر سجادیه 10 میلیارد تومان و بلوار فردوسی حد فاصل گلستان تا پیامبر اعظم(ص) 12 میلیارد تومان برای سال آینده در نظرگرفته شده است.

وی افزود: برای خرید ناوگان اتوبوس شهری 10 میلیارد تومان، بازسازی ناوگان فرسوده 13 میلیارد تومان، نورپردازی تونل غدیر 2 میلیارد تومان و پل‌ های عابر پیاده نیز 6 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

شهردار قم ادامه داد: هم چنین برای نیروگاه زباله ‌سوز 10 میلیارد تومان، پارکینگ چهل اختران 5 میلیارد تومان و ساختمان شورای اسلامی شهر قم 2.5 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: 5.2 کیلومتر خط یک مترو، حدود 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در مساله تامین واگن ها نیز اقدام های خوبی انجام شده است و 6 ایستگاه آن در حال ساخت می باشد.

عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد؛ راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.

سقاییان نژاد اعلام کرد: رمپ های زائر و 9 دی، تقاطع غیرهمسطح فردوسی با پیامبر اعظم(ص)، بوستان جنگلی یک هزار هکتاری زائر از بوستان کوثر تا کوه خضر نبی(ع) با تله سیژ و تله کابین و نیز دریاچه مصنوعی بوستان غدیر ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به این که اجرای برنامه های گوناگون در شهر قم نیازمند تعامل و انسجام است، گفت: 2 طرح بلوار آیت ‌الله بروجردی و زیرگذر شهید کریمی به مرحله قابل توجهی رسیده و قرار بود در سال جاری تکمیل شود، ولی در این زمینه با مشکلات تاسیساتی روبرو شدیم که امیدواریم با افزایش تعاملات و رفع چالش‌ ها این طرح ها نیز تکمیل ‌شوند.

سقاییان نژاد درباره فرودگاه قم نیز خاطرنشان کرد: شهرداری در جایی قدم می گذارد، باید به طور کامل اختیار داشته باشد.

وی اضافه کرد: در مورد سرمایه ‌گذاری در فرودگاه مباحث مختلفی مطرح است که امیدوار هستیم با نگاه ویژه مسئولان استان قم این مساله رفع شود.

ساخت فرودگاه بین المللی قم در سال 1390 با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حالی در دستور کار قرار گرفت که بعد از گذشت 6 سال هنوز بلاتکلیف است.

این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.

مونوریل دردی از مشکلات ترافیکی شهر قم حل نمی ‌کند

وی درباره طرح مونوریل نیز گفت: برای نخستین بار 6 ارگان نظارتی را ویژه طرح مونوریل قم گردهم آوردیم تا بتوانیم تکلیف رخدادها و مباحث حقوقی گذشته این طرح را مشخص کنیم و همه در این مساله اتفاق نظر دارند که 4.7 کیلومتر این طرح اجرا شود که برای تکمیل آن 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و باید به این موضوع توجه داشته باشیم که مونوریل دردی از مشکلات ترافیکی شهر قم حل نمی ‌کند.

اجرای طرح منوریل قم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود قم آغاز شد که در مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی قم تا مصلای قدس با فعالیت کارشناسان و مهندسان داخلی در حال احداث است.

در طول 6.8 کیلومتری مرحله نخست طرح منوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، مطهر و مصلی در نظر گرفته شده است.

مسئولیت حمل و نقل شهری با شهرداری است

وی درباره فعالیت اِسنَپ در قم گفت: این بحث مساله بسیار مهمی است که اگر با دقت نظر توجه نشود در سال های آتی یکی از معضلات کشور می شود، این که یک ارگان بدون ضابطه امور اجتماعی کشور را در اختیار داشته باشد معنایی ندارد، اکنون قیمت اسنپ پایین است، ولی پس از حذف رقبا قیمت‌ های واقعی خود را نشان می‌ دهد.

سقاییان نژاد تاکید کرد: مسئولیت حمل و نقل شهری با شهرداری است و هر کس می خواهد فعالیت کند، باید مجوز بگیرد و در چارچوب قانون عمل کند، نمی توانیم هرج و مرج داشته باشیم.

برنامه های فرهنگی سال آینده شهرداری

وی با بیان این که برنامه های گوناگون فرهنگی شهرداری با برنامه های ستاد نوروزی شروع می شود، گفت: اجرای برنامه هایی مانند تور قم ‌گردی با هدف آشنایی زائران با فرهنگ و تاریخ قم، نمایش خیابانی «شهر خوب، شهروند خوب»، ساخت مجموعه ‌های فرهنگی و ورزشی و مشارکت با مساجد و مرکزهای فعال فرهنگی از جمله برنامه های شهرداری برای سال آینده در این زمینه است.

وی با اشاره به این که رویکردهای فرهنگی در شهرداری به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است، افزود: شهرداری از رسالت‌ های اصلی خود که در حوزه خدمت ‌رسانی به شهروندان است، غافل نیست، ولی نسبت به ارائه خدمات فرهنگی نیز نگاه ویژه ای دارد.

وی از انجام هماهنگی ‌های لازم برای ساخت چند هتل‌ 5 ستاره در قم خبر داد و گفت: امیدواریم با تکمیل این طرح ها در حوزه هتل ‌سازی و استفاده از ظرفیت سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی بتوانیم به نتیجه مطلوبی برسیم.

سقایینژاد ، سد معبر را یکی از مشکلات شهر قم دانست و خاطرنشان کرد: باید همگان در راستای رفع این مشکل مشارکت داشته باشند، تا بتوانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم.

وی با بیان این که به دنبال مباحث سیاسی نیستم، تصریح کرد: هدف اصلی رضایتمندی مردم است، طبق برنامه آن چه که به صلاح است را انجام می دهیم، به همین علت اجرای طرح های مختلف را با این رویکرد به صورت جدی دنبال می ‌کنیم.

وی تاکید کرد: باید از همه ظرفیت ها برای اعتلای قم استفاده کنیم و با وحدت و انسجام بتوانیم در راستای رفع مشکلات گام برداریم.

وی با استقبال از انتقاد سازنده رسانه ها گفت: رسانه ها چشم های شهر و مردم هستند و اگر این چشم ها با دقت نظر، صداقت و انصاف به مسائل شهری بپردازند برای ما بسیار مغتنم است و ما را به مقصد و برنامه پیش بینی شده بهتر می رساند.

شهردار قم با بیان این که ارتباطات را با مساجد شروع کرده ایم، گفت: برنامه ریزی شده است تا در مناطق هشتگانه در مساجد با مردم جلسه داشته باشیم و ارتباطات مردمی را تقویت کنیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار