نماینده مردم بافت مطرح کرد
نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نبود توازن در اختصاص اعتبارات دولتی و خصوصی را علت بیکاری در برخی نقاط و مهاجرت به شهرهای دیگر استان از جمله مرکز دانست و گفت: باید ستادی برای بررسی و ارایه راهکار در خصوص بازسازی دامپروری و کشاورزی و ارتقای بهره‌وری این حوزه در سطح استان تشکیل دهیم.
کد خبر: ۵۷۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 15 March 2018

«علی بختیاری» صبح امروز 24 اسفندماه در سی و یکمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان گفت: میزان قابل توجهی از رشد اقتصادی استان مربوط به معادن است و این رشد حدی دارد، از این‌رو باید به سمت درآمدهای خردی که در صنعت کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری موجود است، حرکت کنیم.

وی با ابراز نگرانی از این‌که شغل‌های روستای در برخی نقاط استان تعطیل شده است، اظهار کرد: بخشی از نظام دامپروری‌های ما را به تعطیلی است.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم حرکت به سمت کشت‌های کم آب خواه تاکید و بیان کرد: با توجه به کمبود آب باید بهره‌وری کشاورزی را در کنار تغییر الگوی کشت انجام داد.

وی نبود توازن در اختصاص اعتبارات دولتی و خصوصی را علت بیکاری در برخی نقاط و مهاجرت به شهرهای دیگر استان از جمله مرکز دانست و خاطرنشان کرد: باید ستادی برای بررسی و ارایه راهکار در خصوص بازسازی دامپروری و کشاورزی و ارتقای بهره‌وری این حوزه در سطح استان تشکیل دهیم.

به گزارش ایسنا، «مهدی طبیب‌زاده» رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: از آذرماه سال 1392 تاکنون 31 جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی در استان کرمان تشکیل شده است که 13 جلسه آن با حضور مهمانان ویژه برگزار شد که نشان می دهد شورای گفتگو از اهمیت ویژه ای برای استفاده بهینه از ظرفیت های استان کرمان برخوردار است.

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون استان کرمان با برنامه‌های در پیش گرفته خود زبان‌زد خاص و عام در کشور شده است، تصریح کرد: امنیت حاکم بر استان کرمان باعث حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان کرمان شده است.

رئیس اتاق کرمان با بیان این مطلب که استان کرمان پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد، یادآور شد: استان کرمان با توجه به پتانسیل‌های که دارد باید در زمینه تولید ناخالص داخلی(GDP ) رتبه چهارم کشور داشته باشد که باید بر روی این موضوع کار بیشتری صورت گیرد.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار