به گزارش تابناک قزوین به نقل از مهرقزوین
قزوین- مدیر صندوق کارآفرینی امید استان قزوین گفت: با پرداخت ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد برای ۹۰۰ نفر از افراد نیازمند و کارآفرین استان در سال جاری شغل ایجاد شد.
کد خبر: ۵۸۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 17 March 2018

قزوین- مدیر صندوق کارآفرینی امید استان قزوین گفت: با پرداخت ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد برای ۹۰۰ نفر از افراد نیازمند و کارآفرین استان در سال جاری شغل ایجاد شد.
حسین تیموری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: یکی از مشکلات جامعه نبود شغل و بیکاری جوانان است و همه وظیفه داریم با امکانات خود برای تامین آن برنامه ریزی و تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: صندوق کارآفرین امید در استان با تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی استان توانسته است در ایجاد اشتغال سهمی داشته باشد، که این همکاری نقش مهمی در کاهش بیکاری استان خواهد داشت.

تیموری یادآورشد: با توجه به وضعیت خاصی که در اشتغال و تولید کشور وجود دارد رهبرمعظم انقلاب در کنار توجه به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را به عنوان محور امسال تعیین فرمودند و ما نیز در این راستا بخشی از تسهیلات خود را اختصاص دادیم.

 

وی بیان کرد: تسهیلات صندوق به شکل قرض الحسنه و باز پرداخت ۶۰ ماهه است که حداقل از سه ماه تا شش ماه برای تسهیلات عادی تنفس دارد تا کارآفرینان فرصت بازپرداخت خود را پس از تولید داشته باشند.

تیموری بیان کرد:امسال توانستیم پس از وصول مطالبات خود و ابلاغ ۱۵ میلیارد تومانی بیش از ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنیم که با این کار برای ۹۰۰ نفر شغل ایجاد شد.

مدیر صندوق کارآفرین امید استان قزوین یادآورشد: ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج پرداخت شده و ضمن امضاء تفاهم نامه با سازمان زندانها، کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی توانستیم ۱۰۰ درصد اعتبارات این بخش را پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد:در اجرای طرح های اشتغالزایی حدود ۴۹ درصد تسهیلات در بخش صنعتی، ۳۳ درصد در بخش کشاورزی و دامداری و مابقی در بخش خدمات بوده است.

 

تیموری بیان کرد: در استان تعداد ۳۰۰۰ فقره تسهیلات ازدواج و اشتغال و نامه های سفر ریاست جمهوری پرداخت شد که مجموع پرداختها به ۲۸ میلیارد تومان رسید.

اولویت سال آینده پرداخت تسهیلات روستایی است

مدیرصندوق کارآفرینی امید استان قزوین یادآورشد: اولویت ما در سال آینده پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی است.

وی بیان کرد: مقرر شده است ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به سه بانک و صندوق کارآفرین اختصاص یافته تا در اشتغال هزینه شود که متقاضیان می توانند با ثبت نام در سایت از تسهیلات اشتغالزایی با کارمزد ۴ تا ۱۰ درصد استفاده کنند.

تیموری اظهارداشت: سهم استان قزوین از صندوق توسعه ملی ۲.۲۳ درصد است که حدود ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: همه تسهبلات صندوق به صورت قرض الحسنه و با کارمزد ۴ درصد برای اشتغال روستایی با دوره تنفس دو ساله و بازپرداخت حداکثر ۵ ساله است.

پرداخت ۲۷ میلیارد ریال به زنان کارآفرین

تیموری یادآورشد: بالغ بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال جاری به زنان کارافرین و سرپرست خانواده و در بخش روستایی ۵ میلیارد و۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده است.

 

استاندار قزوین به دلیل عملکرد موفق صندوق کارآفرینی امید استان در پرداخت بموقع تسهیلات اشتغال وازدواج لوح تقدیر به مدیر این صندوق اهداء کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار