بر اساس مصوبه دولت، ترخیص خودروهای موصوف از محل مصوبه های خاص با لحاظ معافیت‌های مربوط، منوط به رعایت ضوابط ثبت سفارش وزارت صنعت خواهد بود.
کد خبر: ۵۸۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 18 March 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ دولت در مصوبه ای، شرایط ترخیص خودروهای دارای قبض انبار را اعلام کرد. متن کامل این مصوبه به شرح زیر است:

وزارت امور اقتصادی و دارایی – وزارت صنعت، معدن و تجارت

هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶.۱۲.۲۰ به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

ترخیص خودروهای سواری دارای ثبت سفارش معتبر در زمان ورود خودرو به اماکن گمرکی، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری – صنعتی یا دارای قبض انبار معتبر گمرکی به تاریخ ۱۳۹۶.۱۰.۹ و قبل از آن با رعایت شرایط زیر و حداکثر تا سه ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه بلامانع است.

۱- پرداخت حقوق ورودی مندرج در جداول (الف) و (ب) تصویب نامه شماره ۱۲۵۵۷۳/ت ۵۴۸۰۳ ه- مورخ ۱۳۹۶.۱۰.۹

۲- دارا بودن شرایط آئین نامه ضوابط فنی واردات خودرو موضوع تصویب نامه شماره ۱۸۷۵۸/ت ۲۸۸۱۷ ه- مورخ ۱۳۸۲.۴.۱۰ و اصلاحات بعدی آن در زمان ورود خودرو به کشور.

تبصره- رعایت سال ساخت در زمان ورود خودرو به اماکن گمرکی، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری – صنعتی حسب مورد در چهارچوب یکی از تصویب نامه های شماره ۲۴۷۲۹۷/ت ۴۷۷۲۲ ه- مورخ ۱۳۹۰.۱۲.۱۵ و شماره ۱۶۰۲۵۳/ت ۵۳۵۴۸-مورخ ۱۳۹۵.۱۲.۱۶ است.

۳- خودروهای با حجم موتور (۲۵۰۰) سی سی و کمتر با ارزش بیش از چهل هزار (۴۰.۰۰۰) دلار با محاسبات و پرداخت (۴۰) واحد درصد سود بازرگانی مازاد بر ماخذ حقوق ورودی مندرج در جداول (الف) و (ب) تصویب نامه شماره ۱۲۵۵۷۳/ت ۵۴۸۰۳ ه- مورخ ۱۳۹۶.۱۰.۹.

تبصره – ترخیص خودروهای موصوف از محل مصوبه های خاص با لحاظ معافیت های مربوط منوط به رعایت این بند خواهد بود.

۴- رعایت ضوابط ثبت سفارش وزارت صنعت، معدن  و تجارت.

تبصره- تمدید ثبت سفارش خودروی سواری صادره در سال ۱۳۹۵ برای ترخیص خودروهای موجود در اماکن گمرکی: مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری – صنعتی دارای قبض انبار تا تاریخ ۱۳۹۶.۱۰.۹ مشروط به تامین خدمات پس از فروش مطابق ماده (۴) قانون حمایت از ح قوق مصرف کنندگان – مصوب ۱۳۸۸- با رعایت مفاد بندهای (۱)، (۲) و (۳) این تصویب نامه مجاز می باشد.

اسحاق جهانگیری

معاون اول

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار