به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایسناقزوین
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از آغاز اجرای عملیات فاز یک جاده «قزوین- رحیم‌آباد – کلاچای» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: احداث این جاده با انجام مناقصه و تعیین پیمانکار به‌زودی آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 18 March 2018

اجرای فاز یک جاده «قزوین- رحیم‌آباد – کلاچای» به‌زودی آغاز می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از آغاز اجرای عملیات فاز یک جاده «قزوین- رحیم‌آباد – کلاچای» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: احداث این جاده با انجام مناقصه و تعیین پیمانکار به‌زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی اظهار کرد: جاده «قزوین- رحیم‌آباد – کلاچای» با مشخصات راه اصلی به طول 154 کیلومتر بوده که 79 کیلومتر آن در استان قزوین قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه فاز 2 این جاده توسط موسسه نینوا وابسته به قرارگاه خاتم از سال 91 و با تخصیص 2 هزار میلیارد ریال آغازشده، ادامه داد: متأسفانه به علت عدم تخصیص منابع مالی لازم، پیشرفت فیزیکی این قسمت تنها 14 درصد بوده که سال گذشته توانستیم تمامی بدهی‌های موسسه نینوا را نیز تسویه کنیم.

به گفته حق لطفی، برای سال آینده نیز 200 میلیارد ریال ردیف اعتباری برای ادامه فاز 2 تخصیص داده‌شده که امیدواریم عملیات زیرسازی و حفر تونل‌های این مسیر تا روستای ویار به پایان برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، فاز یک این مسیر را به طول 45 کیلومتر، حدفاصل دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تا دره شاهرود دانست و گفت: کارهای مربوط به انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار این بخش نیز تا فروردین‌ماه سال 97 به مورداجرا گذاشته خواهد شد و سعی داریم عملیات اجرایی این مسیر را نیز از اردیبهشت‌ماه سال آینده آغاز کنیم.

وی اعتبار در نظر گرفته‌شده برای فاز یک این پروژه را 500 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای این مرحله نیز 11 کیلومتر طول مسیر را از روستای باراجین تا گردنه کامان در نظر گرفته‌شده و مدت اجرای طرح نیز 24 ماه است.

حق لطفی جاده «قزوین - رحیم‌آباد به کلاچای» با مشخصات راه اصلی و با عرض 20/11 متر و 154 کیلومتر مسافت، نخستین راه ارتباطی کشور به شرق استان گیلان خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تشریح کرد: با بهره‌برداری از راه‌های ارتباطی در دست احداث «قزوین – تنکابن» و «قزوین – کلاچای» بدون شک شاهد کاهش شدید بار ترافیکی در کریدورهای جنوب، مرکز و شرق کشور به شمال و شمال غربی کشور که شامل جاده‌های چالوس، هراز، آزادراه و مسیر قدیم «قزوین – رشت» خواهیم بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار