به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرناقزوین
قزوین-ایرنا-معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: در شاخص‌ها و معیار‌های اقتصادی این استان در سال ۹۶ رشد خوبی داشته و به سیاست‌های از پیش تعیین شده نیز دست یافته است.
کد خبر: ۵۸۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 18 March 2018

قزوین-ایرنا-معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: در شاخص ها و معیارهای اقتصادی این استان در سال 96 رشد خوبی داشته و به سیاست های از پیش تعیین شده نیز دست یافته است.
قزوین در سال 96 شاخص های اقتصادی خوبی را تجربه کرد
منوچهر حبیبی روز شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: امسال با ایجاد و تحقق 20 هزار فرصت شغلی توانستیم نرخ بیکاری را براساس گزارش مرکز آمار ایران به 10/1 دهم درصد برسانیم.
وی ادامه داد: این میزان نرخ بیکاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.8 دهم درصد کاهش و به نسبت میانگین کشوری نیز 1.8 دهم درصد پائین تر بوده است.
حبیبی با اشاره به اقدام های مطلوب انجام شده استان در زمینه صادرات غیر نفتی، گفت: در 11 ماه امسال میزان این نوع صادرات بیش از 660 میلیون دلار بوده است.
وی تراز اقتصادی استان را مثبت و رو به رشد دانست و افزود: پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری میزان صادرات غیرنفتی استان به 800 میلیون دلار برسد که این مهم بیانگر افزایش 34 درصدی صادرات قزوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته خواهد بود.
معاون اقتصادی استاندار قزوین به جذب سرمایه گذاری خارجی در این استان اشاره کرد و گفت: 457 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی انجام شده براساس مصوبه سال 96 نیز حرکت رو به رشد و مطلوب ما در این زمینه بوده است.
حبیبی خاطر نشان ساخت: علاوه بر این موضوع، با 11 شرکت دیگر در حال تفاهم نامه و مذاکره هستیم که در صورت انعقاد قراردادها، میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در استان به یک میلیون دلار خواهد رسید.
وی با اشاره به طرح رونق تولید در استان، ادامه داد: قزوین رتبه پنجم کشور در اجرای بسته رونق تولید را دارد و تاکنون حدود 909 واحد کشاورزی و صنعتی از تسهیلات موجود به میزان هشت هزار میلیارد ریال استفاده کرده اند.
به گفته وی، در پرداخت تسهیلات نیز تا پایان 11 ماه امسال، 57 هزار و 400 میلیارد ریال از سوی بانک های دولتی و خصوصی به متقاضیان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 6.2 دهم درصدی روبرو بوده است.
حبیبی اضافه کرد: 36 درصد تسهیلات پرداخت شده در حوزه صنعت و معدن، 35 درصد در حوزه خدمات، 20 درصد در حوزه کشاورزی، هفت درصد در حوزه مسکن و 2 درصد در حوزه صادرات بوده است.
معاون اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: 16 هزار و 654 فقره تسهیلات ازدواج به میزان یک هزار و 650 میلیارد ریال به اضافه 95 فقره تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد و بهزیستی به میزان 500 میلیارد ریال در استان نیز پرداخت شده است.
وی با اشاره به برنامه های اقتصادی سال آینده استان قزوین، گفت: کاهش نرخ بیکاری به میزان یک درصد، افزایش میزان صادرات غیرنفتی به بیش از یک میلیون دلار به همراه تسهیل و تسریع در روند جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی از جمله مهمترین این برنامه ها است.
حبیی با بیان فراهم شدن مقدمات اجرای طرح تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر که اواخر امسال ابلاغ شد، اضافه کرد: حدود 6 هزار متقاضی برای دریافت تسیهلات این طرح ثبت نام کرده اند و امیدواریم سال آینده شاهد تسریع در اجرای این طرح نیز باشیم.

منبع:ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار