رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: زمان مشخصی برای استفاده از تسهیلات و بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهبنان در نظر گرفته شده و بعد از آن باید جزو واحدهای بهسازی طرح مسکن روستایی قرار گیرند.
کد خبر: ۵۸۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴ 21 March 2018

علیرضا تابش ظهر امروز در آیین تحویل نخستین واحد مسکونی بازسازی شده روستای زلزله‌زده جور از توابع شهرستان کوهبنان اظهار داشت: در زلزله کوهبنان و جور حدود 500 تا 600 واحد مسکونی دچار خسارت جدی شدند که در مرحله اول تامین اعتبار و مصالح شدند که برای آواربرداری و ادامه کار نیاز به مساعدت و همکاری مردم دارد.

وی ادامه داد: در بخش دوم حدود یک هزار و 300 تا یک هزار و 400 واحد جنبه توسعه‌ای و مقاوم‌سازی دارند که آنها هم تامین اعتبار شده و بلاعوض هم به واحدها پرداخت می‌شود.

تابش خاطرنشان کرد: زمان مشخصی برای استفاده از تسهیلات و بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهبنان در نظر گرفته شده که متقاضیان در صورت تشکیل پرونده، تخریب منازل و انجام عملیات اجرایی از تسهیلات بهره‌مند خواهند شد در غیر این صورت باید جزو واحدهای بهسازی طرح مسکن روستایی قرار گیرند.

وی تاکید کرد: زنان سرپرست خانوار در صورتی که زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند ما با آنها توافقنامه داریم که اگر مشکل زمین را حل کنند ما به آنان وام خواهیم داد و مستاجران هم اگر خودشان زمین تهیه کنند از وام و بلا عوض بهره‌مند می‌شوند.

علی‌اکبر سلطانی‌نژاد مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: تمام واحدهای خسارت دیده در زلزله شب یلدا در دهستان جور آواربرداری شدند در حالی که کار آواربرداری از روز اول زلزله آغاز شده و هنوز هم در برخی واحدهای باقی مانده ادامه دارد.

وی بیان داشت: با تمام متقاضیان تسهیلات مسکن انعقاد قرار داده شده و اعتبارات به صورت تسهیلات و بلاعوض تامین اعتبار شده و در حساب‌ها واریز شد.

سلطانی خاطرنشان کرد: حدود 200 واحد مسکونی در دهستان جور خسارت جدی داشتند که تاکنون در 160 واحد کار آواربرداری انجام شده به گونه‌ای که تاکنون فونداسیون 100 واحد ریخته شده و 20 واحد مسکونی سقف‌ریزی شده است.

وی ابراز داشت: برودت هوا و شفته‌ریزی از جمله عوامل کندی کار محسوب می‌شوند، البته با توجه به مساعد شدن هوا و فعالیت جدی امید می‌رود تا چند ماه آینده ساخت و ساز منازل در دهستان جور اجرایی شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار