امام جمعه یزد با بیان این‌که تفکر و تعقل در سیستم آموزشی کشور ما جایگاهی ندارد، گفت: مبلغان دینی مردم را نسبت به مسائل فضای مجازی آگاه کنند.
کد خبر: ۵۸۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 22 March 2018

،آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» در آئین افتتاحیه طرح آرامش بهاری با اشاره به این‌که این ایام بهترین فرصت‌ها برای انجام امر تبلیغ است اظهار کرد: مردم ایران هنوز تعلقات دینی و الهی و عشق به اهل بیت (ع) سفرهای بسیاری به شهرهای مذهبی دارند.

وی افزود: امیدواری وجود دارد که مردم بازهم به مبادی معنوی و الهی توجه دارند گر چه بسیاری به مکان‌های دیگر سفر می‌کنند و اگر در این مناطق هم برای هدایت و تبلیغ برنامه ریزی داشته باشند کار بسیار شایست و خوب است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که چند سالی است که این حرکت‌ها مانند اجرای طرح آرامش بهاری در یزد شکل می‌گیرد و مردم در این مناطق به خوبی با مردم ارتباط می‌گیرند که تأثیرات خوبی نیز گذاشته است، گفت: مردمی که به مساجد می‌آیند روحیه اسلامی خدایی و معنوی را دارند و باید سعی داشته باشیم این عشق، علاقه و محبت به اهل بیت (ع) را در آن‌ها تقویت کرد.

وی با اشاره به هجمه‌های بسیار علیه دین و اعتقادات مسلمانان در فضای مجازی خاطرنشان کرد: در این فضاها شبهات بسیاری به وجود می‌آورند که مبلغان باید مطالعات دقیق داشته و با صعه صدر و مستند به سؤالات و شبهات دیگران پاسخ دهید.

ناصری یزدی با بیان این‌که باید برای پاسخ گویی به سؤالات و شبهات به وجود آمده در فضای مجازی نیازمند روانشناسی دقیق و درست دارد افزود: بر اساس حالات و روحیات افراد با آن‌ها صحبت کنید و به نوعی رفتار کنید که آن‌ها زی و شخصیت طلبگی را در شما ببینند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار داشت: در پاسخگویی به سؤالات شرعی باید دقت داشت که نباید گروهی تخریب شود بلکه شما باید راه و مسیر الهی را به آن‌ها نشان دهید و توجه به خدا را در مردم زنده کنید.

امام جمعه یزد از دیگر فعالیت مبلغان، آگاهی دادن به مردم در ارتباط با فضای مجازی است اضافه کرد: شما باید راه درست را از نادرست به مردم نشان دهید که بتوانند مطالب صحیح را تشخیص و نشر دهند و مطالب اشتباه را نادیده و حذف کنند.

وی عنوان کرد: در جامعه ما سیستم آموزشی فکر، تفکر و تعقل جایگاه کمی دارد و دانش آموزان از نظر تربیتی، تربیت تفکری نمی‌شوند و فقط به حفظ مطالب بسنده می‌کنند و پس با این تفاسیر باید کاری کرد که قدرت و ایده فکر کردن در جوانان ایجاد شود.

ناصری یزدی با تأکید بر این‌که وقت‌ها در جامعه ما بی مقدار و بی ارزش شده است گفت: این مسئله به این معناست که بسیاری از مردم وقت‌های مفید خود را در فضاهای مجازی سپری و تلف می‌کنند که این وقت تلف کردن نمی‌تواند برای او کارساز باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار