نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: باید علاوه بر اینکه به تولید و اشتغال توجه می‌کنیم، الگوی مصرفمان را نیز اصلاح کنیم به ویژه اینکه حمایت از کالای ایرانی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۵۸۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ 23 March 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ آیت‌‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار نوروزی رئیس و جمعی از مدیران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با وی، با تبریک سال نو اظهار داشت: امسال باید همه توجه بسیار ویژه‌ای به تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه چکیده تمام شعارهایی که مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بیان فرمودند، در شعار امسال وجود دارد خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم از کالای ایرانی حمایت لازم را داشته باشیم، باید علاوه بر اینکه به تولید و اشتغال توجه می‌کنیم، الگوی مصرفمان را نیز اصلاح کنیم به ویژه اینکه حمایت از کالای ایرانی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز برخی افراد سودجو برای تامین منافع شخصی خود، اقدام به واردات اجناس نامرغوب و ارزان خارجی به ویژه اجناس چینی می‌کنند و همین موضوع به صورت گسترده به تولید داخل ضربه وارد می‌کند.

ناصری یزدی تصریح کرد: عامل اصلی که این موضوع را به وجود می‌آورد، سودمحوری در فعالیت‌ها است که متاسفانه در برخی از فعالان اقتصادی کشور وجود دارد و این افراد به هیچ چیز به غیراز سود بالای خود توجه نمی‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب و همچنین کالاهایی که امکان تولید مشابه آن در کشور وجود دارد افزود: موضوع بعدی که در این زمینه باید به آن توجه شود، لزوم افزایش کیفیت کالاهای داخلی و ایجاد قدرت رقابت با نمونه‌های خارجی است.

امام جمعه یزد افزود: سومین موضوعی که باید در راستای تحقق شعار سال به آن توجه شود، لزوم فرهنگ‌سازی در جامعه است، مردم ما باید نسبت به کالاهای ایرانی حساسیت لازم را داشته باشند و اگر کالایی کیفیت خوبی دارد آن را تهیه کنند و از خرید کالای خارجی اجتناب نمایند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار