رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با تأکید بر اینکه تصویب قانون و الزام شرکت‌ها به خرید کالای ایرانی امتحانی مردود شده است، گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه افزایش کیفیت تولیدات داخلی و انجام تبلیغات تلویزیونی و محیطی از جمله راهکارهای تحقق شعار سال است.
کد خبر: ۵۸۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 01 April 2018

مسعود بصیری اظهار کرد: بر تمامی افرادی که دلسوز نظام و انقلاب هستند کاملاً واضح و مبرهن است که حمایت از تولید داخلی می‌تواند به کارگر، تولیدکننده و حتی دانشمندان و محققان ایرانی کمک کند تا به اهداف بالاتر، تولید کالای با کیفیت‌تر، سرمایه‌گذاری برای کشف، اختراع و ابداع و رفتن به‌سوی تکنولوژی‌های برتر، دست یابند.

شعار سال باید از حیطه شعار فراتر رفته و عملیاتی شود

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور اذعان کرد: نام‌گذاری سال 97 در راستای مصرف کالای ایرانی در صورتی می‌تواند راهگشا باشد که از حیطه شعار فراتر رفته و مسئولین به آن عمل کنند؛ در غیراینصورت اگر فرمایشات مقام معظم رهبری را تنها به‌عنوان یک نصیحت ساده پنداشته و به‌سادگی از کنار آن بگذریم، هیچ تأثیری بر کشور نخواهد گذاشت و به مانند شعارهایی می‌ماند که بشر در طول تاریخ داده و به آن‌ها عمل‌نکرده است.

بصیری تصویب قوانین و الزام شرکت‌ها به استفاده از کالای داخلی را امتحانی مردود شده دانست و تصریح کرد: پیش از این قوانین متعددی برای استفاده از ظرفیت و توان داخلی در مقایسه با کالا، تکنولوژی یا توان فنی که به‌صورت وارداتی به دست ما می‌رسد وضع و تصویب شد که هیچ‌گاه به مرحله عملیاتی نرسید.

وی جلوگیری از ورود کالاهای خارجی را که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، کلید تحقق شعار خرید کالای ایرانی دانست و افزود: در گذشته ابلاغ‌های متعددی به دستگاه‌های دولتی جهت منع خرید کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، صورت گرفت که متأسفانه آن‌هم با درهای بسته مواجه شد. ضمن اینکه وضع قانون بدون نظارت و کنترل هیچ اثری نخواهد داشت.

رئیس بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه بخش عظیمی از خرید اقلام خارجی مربوط به کالاهای مصرفی است که توسط مردم انجام می‌شود، گفت: با توجه به اینکه سالیانه حدود 45 تا 60 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق وارد کشور می‌شود، طبعاً مصرف‌کننده داخلی و خانگی هم از آن استفاده خواهد کرد؛ لذا تا زمانی که قاچاق کالا در ایران متوقف نشود، مشکلات عدیده‌ای در حوزه تولید و مصرف خواهیم داشت.

پول های دولت نباید صرف سرمایه‌گذاری غیر مفید شود

بصیری سرمایه‌گذاری دولت در موارد غیرمفید همچون صرف بخش اعظمی از ریال‌ها و دلارهای کشور جهت پرداخت یارانه مستقیم به مردم و پرداخت یارانه برای مصرف بنزین (روزانه حدود 60 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف صرف می‌شود) را از جمله موانع پرداختن به مقوله حمایت از کالای داخلی برشمرد و یادآور شد: اگر بخواهیم به‌واقع کالای ایرانی مصرف شود، دولت باید بر روی افزایش کیفیت تولیدات داخلی سرمایه‌گذاری کند.

وی ترکیه را کشوری موفق در سرمایه‌گذاری بر کیفیت نام برد و اذعان کرد: کشور ترکیه در دو دهه اخیر سرمایه‌گذاری سنگینی را بر افزایش کیفیت کالای صادراتی خود انجام داده و توانسته است بازارهای منطقه را در کشورهای عربی و حتی ایران به دست بگیرد.

رئیس بسیج رسانه کشور یادآور شد: سرمایه‌گذاری بر روی تکنولوژی و افزایش کیفیت برای تولیدکننده داخلی به‌صرفه نیست و دولت نیز به علت نداشتن نقدینگی حمایت کافی در این حوزه انجام نمی‌دهد.

افزایش کیفیت تولیدات داخلی، تبلیغات تلویزیونی و محیطی راهکارهای تحقق شعار سال

بصیری ادامه داد: در برخی موارد همچون تولید شکلات و شیرینی، محصولات ایرانی توانسته‌اند رقبای قدر و جدی برای محصولات خارجی وارداتی بوده و در مصاف با این کالاها پیروز شوند.

وی یادآور شد: وجود مشکلات متعدد موجب می‌شود که نتوان با وضع مجموعه‌ای از قوانین و یا انجام فعالیت‌های شعاری، اقداماتی همچون سال‌های گذشته انجام داد و نام مصرف کالای ایرانی بر آن گذاشت و به موفقیت هم‌دست یافت.

مسئول بسیج رسانه کشور ضمن تأکید بر افزایش تبلیغات تلویزیونی، شهری و محیطی، در توصیه‌ای جدی از مسئولین کشور خواست تا به هر نحو ممکن برای اجرایی شدن مصرف کالای داخلی قدم بردارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار