نیکنام:
مسئول جذب و پذیرش مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان بناب گفت: دانشگاه بناب تنها حامی مرکز رشد شهرستان بناب است و لازم است تمامی مسئولان در حمایت از شرکت های فناور ایفای نقش کنند.
کد خبر: ۵۸۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 04 April 2018

به گزارش خبرگزاری تابناک، تبریز مسئول جذب و پذیرش مرکز رشد بناب اظهار داشت: در این مرکز حمایت‌های تسهیلاتی و مالی بدون بهره تا سقف 500میلیون ریال و حمایت های کارگاهی و آزمایشگاهی از صاحبان طرح های فناور بعمل می آید.

مهندس سیروس نیک نام افزود: طبق تفاهم نامه های همکاری صورت گرفته، امتیاز پروژه کسر خدمت برای اولین بار در کشور به دانشگاه بناب واگذار شده است و ارائه پروژه کسر خدمت منوط به معرفی مرکز رشد واحد‌های فناور بناب است و همه دانشجویان تحصیلات تکمیلی استان آذربایجان شرقی فقط از طریق این مرکز می توانند اقدام به کسر خدمت کنند.

وی با ارائه گزارش یکساله عملکرد مرکز رشد تازه تاسیس بناب گفت: با فعالیت جهادی مرکز رشد بناب در نیمه دوم سال 96 بیش از تعهد یکساله مرکز، واحد فناور جذب و پذیرش شده است و مرکز رشد بناب تنها مرکز رشد اقماری استان است که ریاست پارک علم و فناوری استان اختیار تشکیل شورای فناوری را به این مرکز تفویض کرده است.

نیک نام با اشاره به پتانسیل های بناب منجمله دانشگاه‌های توانمند و شهرک صنعتی فعال گفت: شهرستان بناب شرایط بالقوه خوبی برای فعالیت و رشد شرکت های فناور و دانش بنیان دارد و تحریم ها فرصت مناسبی برای شرکت های دانش بنیان است.

وی از مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی در شهرستان را عدم ارتباط بین صنعتگران و دانشگاهیان عنوان کرد و افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه، با ایجاد و فعال سازی واحد های تحقیق و توسعه بیشتر شده و دانشگاهیان می توانند صنایع را در اتقاء محصولاتشان یاری کنند.

وی با انتقاد از دستگاه‌های اجرایی شهرستان در کم توجهی به مرکز رشد بناب تاکید کرد: در یکسال گذشته تمام حمایت های لازم برای مرکز رشد واحدهای فناور تازه تاسیس بناب فقط از جانب دانشگاه بناب صورت می گیرد و بایستی تمام ادارت، مساعدت و تقویت مرکز رشد بناب رابرعهده بگیرند.

مسئول جذب و پذیرش مرکز رشد بناب افزود: فرماندار محترم شهرستان بناب علاقه مند به حمایت از شرکت های فناور است و در صدد ایجاد راهکارهای ارتباط موثر صنعت و دانشگاه هستند و در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان قول مساعدت های لازم را داده اند.

وی افزود: باید رسالت اصلی دولت ایجاد فضای مناسب کسب وکار نوآورانه و فناورانه باشد و شرکت های فناور را صرفا با حمایت اندک مالی رها نسازد.

مهندس نیک نام در پایان با اشاره به بیانــات رهبــر معظــم انقــلاب دربــاره اهمیــت خودکفایــی و نیز حمایت از کالای ایرانی بیان داشت: شرکت های فناور و دانش بنیان یکی از موثرترین راه های تولید پایدار مبتنی بر دانش روز است و برون رفت از تحریم ها با رشد این شرکت ها میسر خواهد بود و لازم است صنایع بخش خصوصی حامی طرح های فناور باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار