به گزارش تابناک قزوین به نقل از صبح قزوین
کاسبی برخی مدیران کانال‎‌های تلگرامی با تخریب پیام‌رسان‌های داخلی
کد خبر: ۵۸۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 07 April 2018

کاسبی برخی مدیران کانال‎‌های تلگرامی با تخریب پیام‌رسان‌های داخلی
با اعلام حمایت برخی از مسئولان از پیام رسان های داخلی مشکلات این پیام رسان ها تازه شروع شده است؛ به نظر می رسد قبل از رقابت با تلگرام این پیام رسان ها با مشکلاتی نظیر شانتاژ از سوی ادمین کانال های تلگرامی مواجه هستند.

 

 

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین، آخرین روزهای پایانی تعطیلات نوروز خبری مبنی بر فیلتر شدن تلگرام از سوی رئیس کمیسیون امنیت ملی منتشر شد.
علاء الدین بروجردی با اشاره به موضوع از مدار خارج شدن «تلگرام» اظهار داشت: این تصمیمی است که در بالاترین سطح اتخاذ شده و تلگرام جای خود را به یک سامانه مشابه ملی خواهد داد.
وی همچنین گفته بود که این موضوع به لحاظ امنیت ملی ما مهم است، با توجه به نقش مخربی که تلگرام در بحران های سال گذشته در کشور داشت و هم اینکه ما امروز در فضای مجازی به این توانمندی رسیده ایم که یک سامانه ملی را تعریف کنیم؛ مانند سروش و ظرفیت های دیگر.بروجردی خاطرنشان کرد: این تصمیم اتخاذ شده که تلگرام جای خود را به یک سامانه ملی بدهد و فکر می کنم حداکثر تا پایان ماه جاری (فروردین ماه) این اتفاق خواهد افتاد.همین موضوع موجی از انتقادات برخی از نمایندگان مجلس و ادمین های کانال های پر در آمد در تلگرام را بر عهده داشت. هرچند این موج آنقدر ضعیف بود که مانع از مهاجرت کاربران شبکه های اجتماعی به شبکه های اجتماعی دیگر نظیر ایتا و سروش نشد.در ادامه این ماجرا و با تأکید مجدد بروجردی بر لزوم داشتن یک پیام رسان داخلی این کوج سرعت بیشتری پیدا کرد؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این راستا چند روز بعد از انتشار خبر اول گفت: اطلاعات رد و بدل شده در تلگرام در اختیار انگلیس، آلمان و رژیم صهونیستی قرار می‌گیرد بنابراین باید با ایجاد اعتماد مردم به شبکه‌های داخلی و اطلاع رسانی پاسخگوی نیاز مردم در چارچوب قانون باشیم.
باز هم برخی از کانال ها و کارشناسان فیلترینگ تلگرام را موضوعی غیر قابل باور تلقی کردند اما دبیر شورای عالی فضای مجازی آب پاکی را روی دست کاربران تلگرام ریخته و گفت: رئیس جمهور دستور داده تا از انحصار پیام رسان های خارجی به ویژه تلگرام خارج شویم.
وی همچنین گفت: باتوجه به ضریب نفوذ تلگرام و میزان استفاده مردم این نکات باعث شده تا تلگرام به عنوان بحث اصلی مورد توجه شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی باشد بنابراین بحث و بررسی زیادی در خصوص تلگرام انجام شد.
همین موضوع باعث شد تا موج تخریبی پیامرسان های داخلی از سوی صاحبان کانال های پردرآمد افزایش پیدا کند و وارد یک بازی ناجوانمردانه با صاحبان پیام رسان های داخلی شوند.
اتاق های فکری برای تخریب پیام های داخلی شکل گرفت و اکنون که سیاست های دولت به سمت حمایت از پیام رسان های داخلی سوق پیدا کرد شایعات عامل بزرگی شد تا کاربران به پیام رسان های داخلی بی اعتماد شوند.
آنچه که در چند روز گذشته اتفاق افتاد این بود که شاهد بودیم به غیر از عدم حمایت دولت از پیام‌رسانهای داخلی و برخی ضعفهای این پیام رسان ها که با اندکی صبر قابل حل خواهد بود علیرغم پیشرفتی که این پیام رسان ها دارند، بسیاری از ابر کانالها هم برای منافع خود، منافع ملی را نادیده گرفته و به طور غیراخلاقی، وسیع و تیمی به تخریب پیام‌رسانهای داخلی و ممانعت از گسترش آنها مشغولند.
پیام های طنز دیگری نیز وجود دارد که در کانال هایی با بیش از 100 هزار عضو، اذهان عموم را نسبت به پیام رسان های داخلی مخدوش کردند.در همین راستا برخی از این کانال ها اعلام کردند که سروش که یک پیام رسان داخلی است هک شده است این موضوع به واکنش وزیر ارتباطات هم منجر شد تا جایی که وی در حساب رسمی خود در توئیتر نوشت: این موضوع را یک جوان شهرستانی برای بنده فرستاد و من از مدیران سروش خواستم آن را حل کنند؛ اگر به جای ادمین سروش بودم به کسی که این مشکل را گزارش داده است جایزه می دادم.اما با گذشت کمتر از 24 ساعت کاشف باگ پیام رسان سروش از بداخلاقی رسانه ای در انعکاس مطلب خود اعتراض کرده و نوشت: من نگفتم که سروش هک شده است؛ مدیران سروش هم در اطلاعیه ای ضمن عذرخواهی از کاربران سورش اعلام اعلام کردند: پیام‌رسان سروش هک نشده بود و مشکل ادمین‌ها حل شد.در این اطلاعیه همچنین آمده بود که نمایش شماره ادمین کانال، به معنای هک شدن نیست؛ اما در فرهنگ کاربران عزیز ایرانی، یک ‎ایراد مهم است که بابت آن از همه ‎پوزش می طلبیم.با اعلام حمایت برخی از مسئولان از پیام رسان های داخلی مشکلات این پیام رسان ها تازه شروع شده است؛ به نظر می رسد قبل از رقابت با تلگرام این پیام رسان ها با مشکلاتی نظیر شانتاژ از سوی ادمین کانال های تلگرامی مواجه هستند.

منبع:صبح قزوین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار