مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی قزوین:
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از تصویب لزوم مکان یابی و راه اندازی نخستین شهرک انرژی در استان برای هدایت نیروگاههای خورشیدی خبر داد.
کد خبر: ۵۸۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 07 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین، محسن اسماعیل با اشاره به برگزاری شانزدهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان اظهار کرد: لزوم تعیین پهنه ای در سطح استان برای هدایت و استقرار نیروگاههای خورشیدی در آن در این کارگروه مصوب شد.

وی افزود: این طرح با هدف ارتقا و بهبود کارایی، ایجاد ضمانت اجرایی، تطابق با پهنه بندی طرح های فرادست و در جهت مدیریت و ساماندهی تقاضاهای احداث نیروگاه خورشیدی در سطح استان تصویب شده است.

این مسئول تصریح کرد: در راستای استفاده کارآمد و بهینه از منابع انرژی در سطح استان، مقرر شد کمیته ای متشکل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی، شرکت توزیع نیروی برق، معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری و منابع طبیعی و آبخیزداری استان، برای شناسایی پهنه ای در سطح استان با تأکید بر طرح آمایش استان، اقدام کرده و پس از تصویب آن در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان، منبعد کلیه درخواستهای انرژی خورشیدی به آن پهنه به عنوان شهرک انرژی هدایت شوند.

به گفته این مسئول، این طرح ضمن اشتغالزایی، به کاهش مصرف انرژی برق و استفاده از انرژی های پاک، جلوگیری از تجاوز به حدود اراضی کشاورزی و استفاده بهینه از منابع ملی خواهد انجامید.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه کارگروه، تا زمان تعیین تکلیف این پهنه در سطح استان، درخواستهای احداث نیروگاه خورشیدی در دبیرخانه کارگروه پذیرش نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار