کد خبر: ۵۸۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ 08 April 2018

شورای شهر باید مغز متفکر یک شهر باشد

ناهید هدایتی،همواره شوراها نقش بی بدیلی در تسریع برنامه های اجتماعی،اقتصادی و سیاسی یک شهر دارند از سوی دیگر،باتوجه به توسعه شهرنشینی مشکلات شهری افزایش یافته است به همین خاطر می بایست افرادی که از سوی شهروندان انتخاب می شوند بتوانند در اسرع وقت مشکلات مردمی را مورد شناسایی و ارزیابی قرار دهند.

البته باید اضافه کرد که شورا به عنوان یک نهاد مردمی باید از افراد توانا و خبره در راستای اهداف خویش استفاده کند تا اگر برای نمونه در پروژه ای عمرانی گام برداشت کمتر دچار مشکلات عدیده شود. به همین منظور،شورای شهری های گرانقدر نباید فراموش کنند که بر اساس مشارکت مردمی است که توانستند بر صندلی شورا تکیه بزنند در نتیجه هر نوع تصمیمی غلط  می تواند  بر زندگی شهروندان آسیب جدی بزند و یا زندگی آنان را از بلاتکلیفی نجات دهد.

 شورای شهر موظف است به عنوان یک مغز متفکر ، افرادی را به منصب برساند که از توانایی های آن  افراد کاملا آگاه است چرا که یک انتخاب اعضای شورا ،می تواند تا سال ها جبران ناپذیر باشد ،هر چند که در جهان امروزی دیگر کسی دنبال استعداد و توانایی نمی گردد و بیشتر افراد بر اساس گرایشات سیاسی و یا رایزنی به جایگاهی که می خواهند می رسند.

 باید تاکید کنم که جایگاه شورا در اندیشه امام خمینی(ره) فوق العاده ارزشمند بوده و این نهاد مردمی از اولین تشکل هایی بود که بنیانگذار انقلاب اسلامی بر تشکیل آن تاکید داشته است همچنین کاملا مستند است که اگر تاریخ انقلاب را ورق بزنیم در می یابیم که هر جا که کارها به مردم سپرده شده است به نحو احسنت انجام پذیرفته است بر همین مبنا شایسته است که در جلسات شورای شهر ،اعضای شورا احساس مسئولیت کنند و با نیازهای مردم بیشتر آشنا شوند.

 امید است در آینده ای نزدیک،شوراها نه تنها بر اساس قانون اساسی بلکه با وجدان کاری پیگیر مسائل مردمی باشند تا شاهد شهری منطقی و توسعه یافته باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار