استاندار تهران:
استاندار تهران در مراسم بهره برداری از سامانه تست لوپ های ٢بار و ١٠بار فناوری هسته ای گفت: جلوگیری از رشد هسته ای ایران خیالی باطل است.
کد خبر: ۵۸۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 10 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تابناک قزوین،محمد حسین مقیمی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم بهره برداری سامانه تست لوپ های ٢بار و ١٠بار فناوری هسته ای که با دستور رییس جمهور انجام شد، طی سخنانی از طریق ویدئو کنفرانس در محل سازمان انرژی هسته ای با تبریک روز ملی فناوری هسته ای ،گفت:حرکت رو به جلو و پیشرفت جوانان و دانشمندان در بخش فناوری های هسته ای توقف ناپذیر است.

مقیمی که در مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی اولین شبیه ساز سنجش فرآیندی و آزمایشگاه های وابسته در محل سازمان انرژی هسته ای نیز حضور داشت رشد تولیدات علمی کشور را چشم گیر دانست و گفت: این رشد مرهون پایمردی ملت ایران و وفاداری آن ها به نظام است.

استاندار تهران ادامه داد:کشورهای به ظاهر زورگوی دنیا به خیال خام خود با اعمال تحریم های ظالمانه توانسته اند مانع رشد علمی در بخش هسته ای شوند اما امروز شاهد دستاوردهای بزرگی در این حوزه هستیم.

مقیمی با بیان این که امروز در سایت هسته ای تهران سامانه آزمایش لوپ های سوخت ٢بار و ١٠بار مورد آزمایش قرار گرفت، گفت: مطالعات ،طراحی و ساخت این سامانه توسط جوانان ایرانی به سرانجام رسیده و این فرآیند به کلی بومی سازی شده است.

بر اساس این گزارش، سامانه لوپ های سوخت ٢بار و ١٠بار در زمینه های پزشکی و رادیو داروها مورد استفاده قرار می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار