در دیدار با رییس‌جمهور برزیل مطرح شد:
دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در پایان برنامه های رسمی خود در برزیل با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۵۸۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 11 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به حجم کنونی روابط اقتصادی دو جانبه، خواستار تبدیل روابط دو کشور به یک روابط عمیق اقتصادی و در عین حال ایجاد توازن تجاری بین دو کشور شد.

وی زمینه‌های همکاری بین دو کشور را در بخش هایی چون انرژی، ترانزیت، کشاورزی و فناوری های پیشرفته برشمرد که با توجه به پیشرفتهای موجود در هر دو کشور آنها را مکمل هم دانست.

 ظریف خواستار رفع موانع بانکی از جمله ایجاد روابط کارگزاری بین دو کشور شد.

استفاده از ارزهای ملی دو کشور و تسریع در عملیاتی شدن اعتبار اختصاصی برزیل به کشورمان، همکاری در بخش نفت و گاز، اجرای پروژه های مشترک در حوزه فناوریهای نوین مانند نانو و بیو تکنولوژی و هوا  - فضا از جمله موضوعات دیگر مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه در این دیدار بود.

ظریف لازمه  عمیق تر شدن روابط بین دو کشور را گسترش فعالیتهای اقتصادی بین دو کشور خواند و از آمادگی کشورمان برای سرمایه گذاری کشور برزیل در نفت و گاز و همچنین ترانزیت ایران استقبال به عمل کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با قدردانی ازموضع دولت برزیل در قبال حق کشورمان در برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته ای خواستار تداوم گفت وگوهای سیاسی مستمر و تبادل نظر با آن کشور شد.

میشل تِمِر رئیس‌جمهور برزیل نیز در این دیدار از علاقه آن کشور به توسعه مناسبات با ایران و نیز همکاری در زمینه فن‌آوری‌های پیشرفته سخن گفت و خواستار تبادل هیات‌ها و تماس‌ها با کشورمان شد.

وی همچنین اظهار داشت: برزیل هیچ‌گونه مشکلی برای توسعه صلح‌آمیز فعالیت‌های هسته ای ایران ندارد و از آن حمایت می‌کند.

 رئیس‌جمهور برزیل همکاری با کشورمان در حوزه‌های نفت و گاز را عملی دانست و افزود: تبادل هیات‌های سیاسی و اقتصادی بین دو کشور باعث نزدیکی و تعمیق مناسبات دو کشور خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار