در ایام نوروز ؛
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: دامپزشکی قزوین ۷ واحد متخلف را در ایام نوروز ۹۷ به مراجع قضایی معرفی کرد.
کد خبر: ۵۸۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ 11 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،عیسی غیاث یزدی اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح تشدید نظارتهای بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان قزوین و برقراری گشت های مشترک این اداره با سایر دستگاه های نظارتی در ایام نوروز، واحدهای متخلف در زمینه عرضه فرآورده های خام دامی شناسایی و با آن ها برخورد لازم صورت گرفت که در این میان تعداد ۷ واحد عرضه فرآورده های خام دامی و رستوران به دلیل تخلفات متعدد به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی در تمامی ایام سال موظفند تنها فرآورده هایی که تحت نظارت دامپزشکی است را با تاریخ انقضاء مشخص  به مشتریان عرضه کنند و رستورانها نیز می بایست مواد اولیه مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تامین کنند که در همین راستا در صورت مشاهده فرآورده خام دامی تاریخ گذشته، برخورد قانونی با واحد متخلف صورت خواهد گرفت.

۷۷ هزار راس دام سنگین در قزوین علیه تب برفکی واکسینه شد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین خبر داد: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی واگیردار است که حتی از راه تنفس نیز سایر دامها را آلوده میسازد و به سرعت باعث کاهش وزن، کاهش تولید شیر و ... میگردد و مهمترین راه پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون است.

وی بیان کرد: بیماری همراه با تب شدید « ۴۰ تا ۴۱ درجه سانتی گراد» و بی حالی و بی اشتهایی و همچنین ایجاد تورم حاد دهان و به تبع آن ترشحات کشدار و لزج  و ایجاد تاول در مخاطات دهان، لثه و زبان و ترکیدن این طاول ها بعد از ۲۴ ساعت وایجاد درد در این مخاطات می کند.

این مسئول افزود: با ضد عفونی های دوره ای و مداوم تاسیسات وتجهیزات و البسه کارکنان وعوامل مستقر در واحد و  واکسیناسیون دام ها توسط پرسنل دامپزشکی از مهمترین روش های پیشگیری است که در این راستا طی سال گذشته تعداد ۷۷هزارو ۵۶ راس دام سنگین در سطح شهرستان قزوین برعلیه بیماری تب برفکی واکسینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار