رییس عقیدتی سیاسی ارتش:
رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش جمهوری اسلامی گفت: شهید صیاد شیرازی یک عنصر جهادی به تمام معنا و ولایت محور بود.
کد خبر: ۵۸۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 11 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،حجت الاسلام حسین صنعت پور امیری در مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت امیر سرافراز شهید علی صیاد شیرازی طی سخنانی گفت: قرآن ۲ اصل را به ما می آموزد، یکی از این اصول دل نبستن به طبیعت است، این عالم مادی جای دل بستگی نیست، نباید به طبیعت دل داد.

وی افزود: خداوند روح و فطرتی در وجود انسان قرار داده و بشر پیوسته در مرز بین غرائز و تکالیف خود دور می زند.

رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش جمهوری اسلامی با بیان این که حیوان شهوت محض و به دور از عقل است، گفت: فرشتگان عقل محض است و شهوت ندارد، اما انسان ترکیبی از عقل و شهوت است.

صنعت پور امیری اضافه کرد: شهید صیاد شیرازی انسانی است، انسانی عرشی بود، حوزه نرفته، لباس روحانیت بر تن نکرده و سالیان سال در لباس نظامی بوده اما هیچ گاه از مسائل معرفتی خود غافل نشد.

وی افزود: صیاد شیرازی پیوسته برای مسائل تربیتی خود وقت و انرژی می گذاشت، یک انسان و موجود زمینی بود اما دل به طبیعت و دنیا نداد، به خانواده خود علاقه وافر داشت، اما این سبب نشد که دل به غرائز ببندد.

شهید صیاد شیرازی دل به خدا داد و برای عرشی شدن و فرشته شدن وقت گذاشت

رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش جمهوری اسلامی با بیان این که شهید صیاد شیرازی دل به طبیعت نبست، گفت: امروز در جامعه افرادی را می بینیم که در زمانی خالصانه در خدمت انقلاب بودند و مسائل دنیوی برای آن ها ارزش نداشت، اما مذاق آن ها بازگشت و سرگرمی های دنیا آن ها را غافل کرد.

وی گفت: شهید صیاد شیرازی دل به خدا داد و برای عرشی شدن و فرشته شدن وقت گذاشت و در عین حال که زندگی عادی و زمینی خود را داشت، نظامی بود که عاشق انسان های عارف و بزرگ مانند آیت الله بهاالدینی بود، مرحوم شهید صیاد با این عالم و عارف بزرگ مراودات فراوان داشت.

صنعت پور امیری با بیان این که آیت الله بهاالدینی در خصوص شهید صیاد شیرازی را «یکپارچه نور» می دانست، گفت: آیت الله العظمی ایازی نیز شهید صیاد شیرازی را «عارف بالله» معرفی می کرد، این شهید یک عنصر با روحیه جهادی به تمام معنا تکلیف گرا، مخلص و ولایت محور و پر کار و پر تحرک بود.

عشق به عبادت و مناجات از ویژگی های شهید صیاد بود

وی با اشاره به اصل دوم قرآن گفت: نباید از ماورای طبیعت ترسید، انسان باید برود، شهید صیاد شیرازی می گفت «خداوند لطف کرده که به هیچ وجه خسته نمی شوم، وقتی خودم را برای خدا بگذارم، او خودش توان و قدرت را می دهد. » ، عشق به عبادت و مناجات از ویژگی های شهید صیاد بود، نگاه این شهید الهی بود، او در پی تعریف و تمجید شهید صیاد شیرازی نبود، او خالص بود.

بر اساس این گزارش نوزدهمین سالگرد شهادت شهید سپهبد امیر علی صیاد شیرازی با حضور مسئولان لشکری و کشوری در مزار این شهید گران قدر، واقع بهشت زهرا(س) ، جنب سالن دعای ندبه برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم، در انتها با حضور بر مزار این شهید والامقام و قرائت فاتحه و اهدای گل نسبت به مقام این شهید ادای احترام کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار