مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال جاری خرید گندم بصورت تضمینی از طریق سامانه بهره برداران بخش کشاورزی انجام می شود .
کد خبر: ۵۸۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 11 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری مهر،فرزاد خوش اخلاق روز چهارشنبه در سومین جلسه هماهنگی کشت های پاییزه استان و اولین جلسه هماهنگی برداشت و خرید گندم سال زراعی ۹۷-۹۶ که با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه و کارشناسان فنی در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: در سال زراعی جاری، خرید تضمینی گندمکاران از طریق سامانه بهره برداران انجام می شود و کشاورزان ملزم به ارایه اطلاعات کامل خود به کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی مربوطه هستند.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت رشدی محصولات پاییزه با توجه به شرایط جوی و کاهش بارندگی های در  سال زراعی جاری نیازمند  آبیاری به موقع مزارع گندم و استفاده از کود سرک به میزان کافی است.

خوش اخلاق بر لزوم اهمیت بازدید مستمرو بموقع از مزارع کشاورزی و پایش عوامل خسارت زای زنده و غیر زنده تاکید کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد : مبارزه به موقع ومناسب با آفات و علفهای هرز در کیفیت محصولات زراعی و گندم نقش بسزایی دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: پراکنش نامناسب بارندگی در سال زراعی جاری باعث بروز نگرانی  در میزان تولید مزارع گندم آبی و به خصوص دیم  خواهد داشت بنابراین  رعایت اصول بهزراعی اعم از آبیاری بموقع، استفاده مناسب از سموم و علف کش ها و کود سرک بموقع تاکید می شود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس برآوردها؛ برنامه ریزی برای خرید حدود ۲۰۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در دست اقدام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار