نماینده ولی فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: برخی تلاش می‌کنند بین فرهنگ اسلامی و فرهنگ ایرانی تقابل ایجاد کنند.
کد خبر: ۵۸۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 11 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در دیدار بازرسان ستاد صیانت از حقوق شهروندی اظهار کرد: آن چیزی که در مهندسی واژه‌ها، کلمات و فرهنگ دینی ما مورد تأکید قرآن، انبیاء(ع) و ائمه اطهار (ع) قرار دارد، بحث امام و امت است.

وی افزود: در مورد رعایت حقوق انسان‌ها در منابع دینی تأکید شده است، اگر انسان‌ها با جمعیتی به وسیله محوری هماهنگ نشوند، امت محسوب نمی‌شوند و اگر کسی پشت سر یک انسان قرار نگیرد، جلوه امامتش دیده نمی‌شود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: آن زمانی امام و امت معنا پیدا می‌کنند که بین امام و امت هماهنگی ایجاد شود و در حقیقت امام را امت و امت را امام معنا می‌بخشد و این ساز و کار بسیار مورد توجه قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه می‌باید بر اساس چشم‌انداز نظام واژه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی را تعریف کنیم، اضافه کرد: اسلام نمی‌گوید اگر چیز خوبی در کشورهای دیگر دیدیم با آن ستیز کنیم بلکه می‌توانیم از آن الگو برداری کنیم اما الگوبرداری از هر چیزی آسیب‌رسان خواهد بود.

وی ادامه داد: اسلام دو نوع احکام دارد که شامل احکام تأسیسی و احکام امضایی می‌شود؛ مثلاً ممنوعیت جنگ در ماه‌های حرام جزو احکام امضایی اسلام است در حالی که اسلام آن را نیاورده اما مورد پسند دین ما قرار گرفته است.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه در طراحی نمادهای نوروزی در برخی از موارد نیازمند دقت بیشتر هستیم، ابراز کرد: نمادهای استانی در نشان دادن فضای فرهنگی پیام‌های بسیاری را منتقل می‌کند و ضرروی است دقت و توجه ویژه‌ای در طراحی‌ها صورت بگیرد؛ هر چند کارهای خوبی نیز صورت گرفته است اما نیازمند نگاه‌های دقیق‌تری هستیم.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه عده‌ای از گذشته اصرار دارند تا فرهنگ ایران را در مقابل فرهنگ اسلام قرار بدهند، اضافه کرد: شهید مطهری با تألیف کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران» نشان داد که ایرانی‌ها به پیشواز اسلام رفته‌اند و با نگارش این کتاب ارزشمند فتنه‌های کسانی که تلاش می‌کردند این دو را از یکدیگر جدا کنند و فرهنگ جدیدی معرفی نمایند را نیز خنثی کرد.

وی افزود: شهید مطهری در کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران» نشان داد که ایرانی‌ها چقدر در بالندگی و نشر اسلام مؤثر بودند و دانشمندان ایرانی که به اسلام خدمت کردند کارهای بزرگی انجام دادند. در این کتاب عزت اسلام و ادب، بزرگی و خردمندی ایرانی‌ها را به تصویر کشید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: نباید اینگونه القا شود که اسلام را عرب‌ها به ما تحمیل کردند. کسانی به این مسائل می‌پردازند که به خدا اعتقادی ندارند چرا که دین متعلق به خداوند است و به قوم یا قبیله خاصی تعلق ندارد.

آیت‌الله عابدینی در پایان نگاه عادلانه به حقوق آحاد جامعه را ضروری عنوان کرد و گفت: می‌باید همه اقشار جامعه را جزئی از جامعه بدانیم و تلاش کنیم تا به حقوق همه بخش‌های جامعه نگاه عادلانه داشته باشیم و نگاه‌ها را به گروه خاصی معطوف نکنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار