مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغالزایی در روستاها به تعامل بین دستگاهی نیازمند است و به تنهایی از عهده یک دستگاه برنمی آید.
کد خبر: ۵۸۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 12 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری مهر، سیده حمیده زرآبادی روز پنجشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور معاون به به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برگزار شد،افزود: در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی روستا که در استان برگزار شد با اهتمام و مشارکت همه دستگاه ها ظرفیت های روستایی استان به خوبی به نمایش درآمد که این رویه باید با هدف توسعه نقاط روستایی استمرار پیدا کند.


این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقتصاد دانش بنیان در روستاها را باید جدی بگیریم،افزود: شرکت های دانش بنیان در حوزه روستایی میزان اشتغال برنامه ریزی شده را محقق نساخته اند اما چون آنها در مسیر توسعه حرکت می کنند توان کمک به رشد نقاط روستایی را در آینده نه چندان دور دارند.


وی با اشاره به تسهیلات درنظر گرفته برای اشتغال روستایی،گفت: در اشتغال روستایی با توجه به اعتبار مصوب شده برای استان عملا کار خاصی انجام نشده است و نباید تنها در این بخش به میزان ثبت نام و تقاضاهای دریافت وام ها اکتفا کرد. 


زرآبادی ادامه داد: واحدهای دامی که در روستاها به صورت سنتی کار می کنند از دریافت وام اشتغال روستایی بازمانده اند و حجم تقاضا در این حوزه بسیار زیاد است که پیشنهاد می کنیم برای پاسخگویی به این نیازها با جدیت بیشتری اقدام شود.


نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسب و کارهای نوین و روشهای جدید در اشتغال روستایی باید مورد توجه قرار گرفته و زنجیره تولید تا ارائه محصول برای ایجاد اشتغال پایدار تکمیل شود.
نماینده مردم بویین زهرا و آوج نیز دراین نشست گفت: پس از 40 سال از انقلاب اسلامی روستاهایی داریم که هیچ کاری در آنها صورت نگرفته است و بسیاری از مدیران به آنها پا نگذاشته اند.


روح الله بابایی صالح افزود: استان قزوین 823 روستا دارد و امیدواریم با تصمیمات مدیران ارشد استانی شاهد رشد و آبادانی بیشتر آنها باشیم.


وی اضافه کرد: شهرستان نوپای آوج نسبت به شهرستان های استان های همجوار مانند همدان و زنجان خیلی محروم است و مانند یک کودک نوپا به حمایت مسئولان برای دست یابی به توسعه نیازمند است که این موضوع باید مورد توجه بیشتر مدیران قرار بگیرد.


نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان قزوین ظرفیت های صنعتی،کشاورزی و گردشگری بالایی دارد و امیدواریم در خصوص استفاده از آنها بهتر از پیش اقدام شود.


بابایی صالح همچنین گفت: نخستین شهرک تخصصی کربن با 2 هزار نفر اشتغالزایی در شهر شال در حال کلید خوردن است که در صورت راه اندازی موجب تحول اقتصادی شهرستان بویین زهرا خواهد شد.


نماینده دیگر مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: مصرف گرایی مفرط در حوزه های مختلف، کشور را زمین گیر می کند و باید برای حل این مشکل تلاش کنیم.


داوود محمدی افزود: مجلس در بودجه سال 97 اهتمام زیادی به اقتصاد و اشتغال داشت اما باید تلاش ها در این حوزه بیشتر شده و یک حرکت انقلابی و جهش فوق العاده برای تحقق سند اشتغال در کشور ایجاد شود. 
وی افزود: سال قبل از تمامی ظرفیت های مجلس برای اشتغال روستایی استفاده شد و برای اولین بار با کلیات بودجه در مجلس شورای اسلامی مخالفت شد.


محمدی همچنین گفت: امروزه با نگرانی های جدی در حوزه اشتغال مواجه هستیم به گونه ای که 10 هزار فقره ثبت نامی برای دریافت وام اشتغال در استان داریم که نشان از حجم بالای تقاضاها در این بخش است.


وی افزود: باید با تغییر نگاه به اشتغال روستایی و دلسوزی نسبت به منابع کشور تنها به تعداد ثبت نام و طرح های اشتغال بسنده نکنیم بلکه بدنبال اشتغال پایدار باشیم.


این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرح بهین یاب 170هزار میلیارد ریال از منابع کشور صرف شد و باید بررسی کرد که چقدر به هدف دست پیدا کرده ایم.


وی افزود:در تسهیلات اشتغال روستایی به نظارت تاکید زیادی داریم چرا که این منابع باید به ایجاد شغل پایدار کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار