جناب آقای مونسان ؛خطاب این مطلب شمایید ؛بله خود شما که با تخصص و تحصیلات عمران ،مدیریت هایی را در کشور تجربه کردید که هیچ کدامشان در تخصص شما نبود. از مدیریت یکی از بخش های نفتی در پارس جنوبی گرفته تا یک باشگاه ورزشی و مدیریت منطقه آزاد کیش ونهایتا ورود به مدیریت فرهنگی واجتماعی شهرداری ! اینجاست مصداق همان رطب خورده ای خواهی شد که هرگز منع رطب نتوانی کرد!
کد خبر: ۵۸۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 12 April 2018

تابناک ایلام علی اصغراسدی:: از تغییرات استان خبر می رسد که با تلاش برخی سیاسیون و خصوصا در یک سفارش محفلی به جناب استاندار ، از قرارمعلوم بزودی  آقای "م ک " روحانی ایلامی ،سکان اداره کل میراث فرهنگی ،گردشکری و صنایع دستی استان ایلام را در دست خواهد گرفت.دستگاهی کاملا تخصصی با سه مدیریت ؛میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی که هیچ قسمت آن در تخصص گزینه مورد اشاره نیست.

جناب آقای مونسان ؛مخاطب این مطلب  شمایید ؛بله خود شما که با تخصص و تحصیلات عمران ،مدیریت هایی را در کشور تجربه کردید که هیچ کدامشان در تخصص شما نبود. از مدیریت یکی از بخش های نفتی در  پارس جنوبی گرفته تا یک باشگاه ورزشی و مدیریت منطقه آزاد کیش ونهایتا ورود به مدیریت فرهنگی واجتماعی شهرداری ! اینجاست مصداق همان رطب خورده ای خواهی شد که هرگز منع رطب نتوانی کرد!

آقای معاون رییس جمهور !شک ندارم اگر جنابتان باتکیه بر  تخصص در حوزه میراث فرهنگی ،گردشگری ویا صنایع دستی بر مسند فعلی تکیه می زدید ،محال بود اینک نه تنها به  پیشنهاد یک استاندار بلکه به تمام همفکران سیاستان در معرفی گزینه های جورواجور وغیر مرتبط برای تصدی مدیرکلی استانها تن دهید،اینجاست که به حق  گفتم مصداق همان رطب خورده اید!

بردار عزیز !استان ایلام ،استان غنی اما در عین حال محرومیست ،زیر پای آن دریایی از نفت وگاز خوابیده است ،اما منافع حاصل از آن صرف زیباسازی کلانشهرهای اصفهان وتهران می شود !با وجود دارابودن کشاورزی وروان آب های انبوه  ،چشم امید بخش اعظمی از مردمانش به نهادهای حمایتی و یارانه دولت است! با وجود شرکت های نفت وگاز و پتروشیمی ؛جوانانش با تجربه ای انبوه در صنعت نفت ،به کارگری در شهرهای بزرگ روی آورده واسیر چنگال مرگ می شوند!

از نفت وگاز ،صنعت نداشته و بازارچه مرزیش که بگذریم  که فقط حمالیش برای جوانان ماست ،از این موضوع بگذریم که بارانداز اربعین شده ایم و سالیانه فقط هزینه هایش برای ما می ماند و تلی از زباله ! از این بگذریم که دروازه عتبات وعالیات هستیم اما ارزآوری ومنفعتش نصیب قم ومشهد وشمال می شود! اما از این قلم نمی توانیم براحتی بگذریم که هم مهد تمدن وتاریخ هستیم ،هم از زیبایی طبیعی بکر برخوداریم ،هم  صنایع دستی ما نظیر گلیم نقش برجسته اش جهانی شده است ،هم تنگ کافرین داریم ،هم گردشگری دفاع مقدس و هم گردشگری زیارتی !

آقای معاون! ساماندهی و سازماندهی و بهینه سازی این همه ظرفیت طبیعی ،گردشکری دفاع مقدس و زیارتی وطبیعی ،تاریخی و صنایع ارزشمند دستی واقتصادی  نمودن این همه پتانسیل ، مدیریت می خواهد ،البته نه مدیر سیاسی یا رانتی ،بلکه مدیری که هم با میراث فرهنگی اش آشنا باشد و هم بداند صنایع دستی و گردشگری یعنی چه! امید مردم ما که از صنعت و نفت وگاز وکشاورزی اش ناامید شده و به اقتصاد گردشگری که این روزها اقتصاد اول بسیاری از کشورهاست چشم دوخته اند !برای بالفعل شدن این پتانسیل به مدیری نیاز است که مویش را در این وادی سفید کرده باشد نه در کلاس ومسجد  وپادگان و...

آقای مونسان ! آیا هیچ فکر کرده اید تاریخ وآثار فاخر ما ،ظرفیتهای گردشگری ما ،صنایع دستی ارزشمند ما از همه کشورها سرتر وبرتر است ،اما چرا سالیانه صدها میلیون دلار ارز از کشور خارج وبه حساب گردشگری ترک ها سرازیر  می شود!؟ مگر گردشگری ما وطبیعت وتاریخ ما از آنها چه کم دارد؟مشکل ظرفیت ها وداشتن ونداشتن ها  نیست بلکه مشکل نوع نگاه است ،نگاهی که از اول به مقوله مدیریت غلط بوده است ،نگاهی که باعث شده دراین کشور هیچ چیزی جای خود قرار نگیرد ،همان نگاهی که به جای اینکه شما را در پل سازی وساختمان سازی و عمران وآبادانی قرار دهد ،در مدیریت میراث وگردشگری و صنایع دستی قرار داد !باور کنید با این  نوع نگاه ،رسیدن به ترکها و چشم اندازهای بیست ساله و پنجاه ساله وحتی بیشتر ،ایده آرمانشهری بیش نیست.

لطف فرموده ،این یک قلم را بی خیال استان ماشوید !روحانی و طلبه ای که یک روز سابقه مدیریت ندارد ،اصلا نمی داند تنگه بهرام چوبین  یا قلعه سام ویا پل کر دویت وسراب کلان یا و ووو کجاست را چه به مدیریت میراث فرهنگی یک استان غنی از نظر تاریخی و نشاط اجتماعی و سنتها و ساز ودهل و...!باور کنید نگاهی که باعث وبانی عدم اقتصادی شدن گردشگری در کشور شده ،نگاهی که برای دور کردن مردم از تخت جمشید به امام زاده سازی روی آورده است ، برای میراث وفرهنگ وگردشگری سم است،کشنده است ،واپسگرایی است! .

وکلامم را با توصیه ای به  آقای استاندار ایلام به پایان می برم ؛جناب استاندار این بود نگاه توسعه ای شما و نقشه راهی که می خواست استان را از محرومیت رهایی بخشد؟شما که برای مدیر گزینی تخصص وتجربه را ملاک ارزیابی قرار داده بودید ،فقط یک قلم تجربه مدیریتی در گزینه پیشنهادی اتان برای میراث فرهنگی نام ببرید تا ماهم لب به انتقاد نگشاییم

جناب استاندار !با سفارش های محفلی ،واگذاری پستهای مدیریتی به افراد غیر مرتبط وغیر متخصص ،دستگاههای تخصصی را جهیزیه سیاسی فرض کردن ،حرکت در جلب رضایت وخوشایند فلان مدیر ارشد وفلان استاندار نه تنها آرزوهای  توسعه ای محقق نمی شود ،بلکه به رویایی مبدل می شوند که دیدن آنها فقط در خواب میسور است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
هردم از این باغ بری میرسد .....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
واقعا متاسف شدم
آقایان که مخالف میراث ایران هستند
چی شده حالا میخوان مدیریتش کنند
آن هم توسط شیخ معلمی که هیچ مدیر دبیرستانی او را نمی پذیرد از بس فرار و ناتوان و دنبال امور شخصی است
جناب استاندار معنای آمایش سرزمینی اینه
ایشان دقیقا باج چه کسانی است
خجالت برای این روزهاست
البته اگر بکشند
افشار
|
Germany
|
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
گويا ايشان دكتر است و سالها مدير بوده وگفتن مدير سايت تابناك قصد تخريب داره و در اعتراض روحانيون مي خواهند ...
بزرگي
|
United States
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
نقدي بر مغرضانه هاي شما نوشتم اما ان را پخش نكرديد
به ديگر سايت ها مي دهم بزنند و مي نويسم اول براي خودتان فرستادم اما چون ظرفيت نقد نداشتيد جاپ نكرديد
صدای حق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
با سلام
جناب محترم مدیریت سایت،خوب است بدانید که قلم قداست دارد و حرمت نگه داشتن طرف نقد وظیفه خبرنگاریست،متاسفانه بجای نقد دست به تخریب مغرضانه نمودید که سوال برانگیز است آیا علم بر نقد دارید یا نه؟و سوال مهمتر اینکه شما که به نام خبرنگار دست به نقد میزنید آیا میدانید که بر شما واجب بود نقد بر نقدتان را نیز منتشر میکردید؟آیا از قوانین اطلاع دارید یا نه؟امیدوارم رفتار دور از شان خبرنگاریتان سهوی و نه عمدی بوده باشد
حتی بسی تاسف است
یک همکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
تا آنجایی که من میشناسمشون بسیار روشن فکر و با ایده های اصلاح طلبی هستن و رابطه ی خوبی با قشر جوان دارند
و از مغضوبین دولت پر مهر احمدی نژاد هستن
و هزینه های زیادی بابت اصلاح طلبی پرداخت کردن
هم مدیر بودن
هم روزنامه نگار
و هم در چاپ و نشر کتاب فعالییت داشتن از جمله فرهنگی و فرهنگ بومی استان
تعجب میکنم چنین مغرضانه و از روی عدم آگاهی قصاص قبل از جنایت میکنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار