نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: مترو هشتگرد-قزوین از محل سرمایه گذاری خارجی و به روش فاینانس احداث خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 15 April 2018

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تابناک با اعلام این خبر افزود: : پیگیر جذب و نهایی کردن سرمایه گذار خارجی برای احداث و راه اندازی خط مترو هشتگرد-قزوین هستیم.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح به 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمند است،اضافه کرد: به علت محدودیت منابع اعتباری دولت و وزارت راه و شهرسازی، تنها روش تامین مالی این پروژه فاینانس و جذب سرمایه گذاران خارجی است.


این مسئول ادامه داد: تاکنون جهت جذب سرمایه گذار برای این طرح بزرگ عمرانی و زیرساختی، با همکاری دستگاه های اجرایی مربوطه با سرمایه گذارانی از کشورهای سوییس و چین مذاکره شده است و امیدواریم در این خصوص طی آینده نه چندان دور به نتیجه برسیم.


وی با رد برخی صحبت ها در گذشته مبنی بر مخالفت وزارت راه و شهرسازی و منتفی بودن اجرای این طرح،گفت: وزارت راه مخالف این طرح نیست بلکه اعلام کرده بود با توجه به اجرای دوخطه سازی خط آهن قزوین-تهران و قابل توجه بودن اعتبارات مورد نیاز این پروژه، قادر نیست طرح دیگری را به شکل همزمان در استان قزوین اجرا و به سرانجام برساند.


محمدی بیان کرد: ساخت مترو هشتگرد-قزوین بدون شک توجیه اقتصادی لازم را داراست و از جهات مختلف به رشد و توسعه قزوین می انجامد و موجب رفاه حال بیشتر مردم استان می شود.
طول مسیر درنظر گرفته شده برای پروژه مترو هشتگرد-قزوین که مطالعات آن انجام شده است، 74 کیلومتر می باشد.


در صورت اجرای این طرح، خط مترو پایتخت پس از اتصال به کرج و هشتگرد به طول 140 کیلومتر به قزوین می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار