استاندار قزوین تاکید کرد:
استاندار قزوین در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتى بر ضرورت هدفمندی تغییر ساختار ها در روستاها و همچنین توجه ویژه به اقتصاد روستاها تاکید کرد.
کد خبر: ۵۹۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 15 April 2018

به گزارش تابناک قزوین،"عبدالمحمد زاهدی"    در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: پس از انقلاب کشوری توسعه نیافته را تحویل گرفتیم که سهم بیشتر توسعه نیافتگی را روستاها داشتند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی و حضرت امام (ره) به عنوان رهبری آن محرومیت زدایی را یک اصل قرار دادند به گونه ای که از همان ابتدای انقلاب توجه خاصی به توسعه روستاها صورت گرفت.


استاندار بیان کرد: با وجود سرازیر شدن امکانات به روستاها، رویکردهای کشور در توسعه این مناطق به گونه ای بود که جمعیت 70 به 30 درصد روستایی و شهری در طی این سال ها معکوس شد چون توسعه یافتگی روستایی به امور روبنایی و زیربنایی فارغ از توجه به امور اقتصادی آنها محدود شد.
وی اضافه کرد: دردهه های گذشته چون در توسعه روستاها به اقتصاد آنها توجه نکردیم با مهاجرت شدید روستاییان روبه روشدیم.


این مقام مسئول ادامه داد: هنوز هم در حال گذر از تحولات فرهنگی و اجتماعی روستاها هستیم و در همین خصوص متاسفانه روستاییان ما به دلیل تغییرات سریع نگرشی و اجتماعی ایجاد شده در برابر جوامع شهری احساس حقارت کرده و می کنند.


به گفته زاهدی، روستاییان می پندارند اگر نام روستای آنها به شهر تبدیل شود از مشکلات روستایی نجات می یابند درحالی که چنین نیست از سوی دیگر، رویکرد کامل تر و جامع تری امروزه در دولت به روستاها وجود دارد و آن این است که باید به اقتصاد روستا بیشتر توجه شود.


وی اضافه کرد: این بدان معنی است که باید به اقتصاد روستاها درکنار پیش نیازهای آن از قبیل راه ،آب، برق، مدرسه توجه شود تا توسعه این نقاط همه جانبه و فراگیر باشد.


استاندار تصریح کرد: از ابتدا تغییر ساختار ناکارآمدی با جایگزینی دهیار و شورا به جای کدخدا در نظام روستایی کشور به وجود آمد که امروزه دیگر قابل تغییر نیست و باید با تقویت این ساختار به کارآمدی آن بیفزاییم در این بین،با تغییر ساختارهای نامناسب، توانمندی های مردم را از آنان گرفته ایم به گونه ای که آنها تمامی نیازهای خود را از دولت و نظام درخواست می کنند.


زاهدی اضافه کرد: باید توجه کنیم که تمامی اقدامات ما و تغییر ساختارها از جمله در روستاها باید هدفمند باشد و در چهارچوب آمایش سرزمین صورت گیرد.


این مقام مسئول خبر داد: 36 درصد افزایش اقامت در استان طی ایام نوروز نشان داد که باید به ظرفیت های گردشگری و روستایی استان توجه بیشتری داشته باشیم.


به گفته او،امروزه سیاست دولت با توجه به کمبود آب این است که به سمت احداث گلخانه ها در روستاها پیش برویم تا هم اشتغال ایجاد شده و هم میزان مصرف آب کمتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار