دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین:
دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: در صورت صدور مجوز برای بیان مشکلات بیمه درمانی، تعدیل نیرو در کارخانه ها و چالشهای معیشتی خود در روز کارگر راهپیمایی می کنیم.
کد خبر: ۵۹۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 16 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری مهر،تشکل های کارگری قزوین یکشنبه شب درجلسه با زاهدی استاندار قزوین خواستار توجه به حل مشکلات کارگری شدند.

عیدعلی کریمی در این نشست که دراستانداری برگزار شداظهارداشت: در سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی تعیین شده باید با یک عزم جدی برای حل مشکلات کارگری در استان اقدام شود تا بتوانیم با رفع نگرانی فعالان این عرصه به کیفیت بخشی در تولید کمک کرد.

کریمی بیان کرد: تعدیل نیرو در برخی واحدهای صنعتی، بند «ز» تبصره هفت قانون بودجه و واریز بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان از این منابع به خزانه، هزینه درمان در بیمارستانهای غیردولتی از مهمترین مشکلات جامعه کارگری است که از استاندار محترم برای پیگیری آن انتظار همکاری داریم.

دبیر اجرایی خانه کارگر یادآورشد: در شرایطی که ۱۵۰ هزار میلیارد تومان مطالبات دولتی داریم کسی این موضوع را پیگیری نمی کند و در آستانه روز کارگر انتظار داریم رویکرد مسئولان حل مشکلات کارگران باشد.

درخواست تجمع کارگری در استان قزوین داریم

کریمی در ادامه از درخواست کارگران استان برای راهپیمایی در رئز جهانی کارگر برای خواسته ها و مشکلات این جامعه شد و اظهارداشت: بر اساس قانون می توانیم این راهپیمایی را برگزار کنیم و در فضایی آرام و صمیمی درخواستهای منطقی و مشکلات کارگران را مطرح کنیم.

در ادامه عزیز الله اسدی رئیس کانون بازنشستگان شهرستان قزوین اظهارداشت: مخارج بازنشستگان در این دوره بسیار سنگین است و اگر حقوق آنها دیر پرداخت شود با مشکلات جدی مواجه می شوند.

وی اضافه کرد: حدود ۵۱ هزار بازنشسته در استان داریم که اگر به آنها توجه نشود قادر به تامین مخارج زندگی خود نیستند.

اسدی یادآورشد: در سال گذشته بیش از یک هزار بازنشسته فوت کردند و بسیاری نیز به دلیل مشکلات معیشتی آن شادابی لازم را ندارند که باید برای آن فکر کنیم.

محسن امانی رئیس کانون شوراهای اسلامی کاراستان قزوین هم اظهارداشت:هرچند مشکلات واحدهای صنعتی از دولتهای گذشته به ارث رسیده اما از مسئولان انتظار حل آنها را داریم.

وی بیان کرد: بیش از ۶۵ واحد صنعتی در استان قزوین با بحران مواجهند و هرچند در جلسات متعدد تصمیمات زیادی برای حل برخی از آنها اتخاذ شده اما در عمل کاری صورت نگرفته و مصوبات اجرا نشده است.

امانی یادآورشد: متاسفانه برخی کارفرمایان با ایجاد بحرانهای صوری تلاش می کنند تا برخلاف واقعیت نشان دهند که مشکل دارند و با این توجیه نیروهای خود را تعدیل و از پرداخت حقوق نیز خودداری می کنند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان قزوین اظهارداشت:بخشی ازمشکلات واحدهای بحرانی استان بادعوت از کارفرمایان و تشکیل جلسات گفتگوی رودر رو قابل حل است.

وی بیان کرد: در زمینه روابط کار هیچ مشکلی نداریم و جلسات سه جانبه در استان بخوبی برگزار می شود.

سید علی فخار رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان قزوین هم گفت: کارگران بازوی توانای دولت در چرخه اقتصاد هستند و توجه به تشکل های کارگری می تواند دغدغه این گروه را کمتر کند.

وی بیان کرد: تشکل های کارگری به عنوان دپارتمان جامعه کارگری هستند که با آسیب شناسی مشکلات و ارائه راهکار می توانند در تصمیم گیری مسئولان برای حل مشکلات تاثیرگذار باشند.

فخار اضافه کرد: بخشی از مشکلات امروز جامعه کارگری ناشی از سیاست های غلط مدیران گذشته است که امروز باید با عزم جدی برای رفع تنگناها اقدام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار