استاندار قزوین :
استاندار قزوین در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتیاد خطرناک‌ترین آسیب اجتماعی عصر حاضر است که تمامی بخش‌های مختلف جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد.
کد خبر: ۵۹۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ 16 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین ،رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قزوین اظهار کرد: اگر جامعه بر روی اعتیاد حساس شود و این مسئله تبدیل به یک دغدغه اجتماعی شود بدون شک برای کاهش این پدیده شوم گام های بلندتری برداشته خواهد شد.


استاندار افزود : باید با یک احساس مسئولیت اجتماعی و همگانی در برابر این معضل اقدام کنیم و با پررنگ ساختن برنامه های پیشگیری برای مصون سازی جامعه از مواد مخدر گام برداریم.


زاهدی یاد آور شد: همه اقشار مردم از پزشک و استاد گرفته تا ورزشکار و کارمند، کارگر و افراد عادی در معرض تهدید مواد مخدر قرار دارند بنابراین خطر بسیاری جدی است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه قزوین از استان های با رتبه پایین در زمینه اعتیاد به شمار می رود با این وجود در حوزه مقابله با مواد مخدر نباید با سهل انگاری و بی تفاوتی برخورد کرد.


استاندار با اشاره به برنامه جمع آوری معتادان متجاهر در قزوین،افزود: متجاهر بودن شاخصی کیفی است و به نگاه مامور نیروی انتظامی و قاضی بستگی دارد اما این حرف درست است که بیش از 90 درصد سرقت های کوچک استان کار این دسته از افراد می باشد و دستگیری آنان تاثیر خوبی برای مقابله با سرقت دارد.


به گفته وی، برای مقابله با کشت گل و شاهدانه باید با همکاری دهیاران و بخشداران که آگاهی خوبی از کشت این مواد در مناطق تحت پوشش خود دارند، اقدام کرد.


زاهدی ادامه داد: در همه شهرستان ها باید فرماندارن، بخشداران و دهیاران با جلسات آموزشی توجیه شوند تا با آگاهی لازم نسبت به ماده گل و مقابله با کشت آن وارد عمل شوند.


استاندار اضافه کرد: به تازگی قیمت مواد مخدر سنتی از قبیل تریاک و حشیش کاهش یافته است در حالی که قیمت مواد صنعتی افزایش یافته که نشان دهنده تقاضا برای مواد صنعتی است و باید هوشیارانه در این زمینه عمل کرد.


به گفته زاهدی، برای مقابله با مواد صنعتی بیش از سنتی باید اقدام کرد چون کوتاهی دراین زمینه خسارات و تبعات ناگواری به دنبال خواهد داشت.


وی تصریح کرد: باید به شهرستان ها اجازه داد براساس مقتضیات خود در حوزه مقابله با مواد مخدر تصمیم گیری کنند و براساس نیازشان برای برگزاری دوره های آموزشی و ارتقای فرهنگی اقدام کنند.
استاندار قزوین همچنین گفت: برنامه های صداوسیما در حوزه مقابله با مواد مخدر باید کیفی تر باشد و با جلب نظر جامعه هدف تهیه و پخش شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار