مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:
مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت:گر قادر نیستیم در قزوین تصمیم بگیریم و مشکل سرمایه گذار بخش گردشگری را حل کنیم بهتر است جلسات رفع موانع تولید را تعطیل کنیم.
کد خبر: ۵۹۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ 22 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری مهر، محمد علی حضرتی  روز شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در استانداری برگزار شد اظهار کرد: ازمجموع ۱۸ طرح گردشگری در استان تاکنون شش مورد برگشت خورده و هفت مورد نیز در دست بررسی است.

وی با انتقاد از روند پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان سرمایه گذاری در بخش گردشگری افزود:وقتی در پرداخت تسهیلات به یک سرمایه گذار برای ساخت هتل هنوز کاری نکرده ایم و سالها افراد را معطل کرده ایم چگونه انتظار داریم متقاضیان دیگری برای رونق گردشگری به قزوین بیایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد:برای ساخت هتل در تاکستان ۹۶۰ میلیون تومان تصویب شد اما آن را به ۵۰۰ میلیون تومان کاهش دادیم و در حال حاضر ۱۳۰ میلیون تومان پرداخت شده ومابقی نیز داده نشده و برای سرمایه گذار مشکل ایجاد کرده ایم.

جلسات بی نتیجه را تعطیل کنیم

حضرتی با انتقاد شدید از بی توجهی بانکها در پرداخت تسهیلات گردشگری اظهارداشت:واقعا اگر قرار است با سرمایه گذار و کارآفرین در بخش گردشگری اینگونه برخورد کنیم چه اصراری داریم این همه جلسه تشکیل دهیم و وقت خود و دیگران را بگیریم.

وی گفت:اگرفکر می کنیم قادر نیستیم تصمیم بگیریم و مشکل سرمایه گذار را در استان حل کنیم بهتر است به این جلسات هم نیاییم و خود را معطل نکنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: یک سرمایه گذار بیش از ۱.۵ سال است که برای دریافت تسهیلات و تکمیل هتل خود معطل مانده و در این مدت مهلت بازپرداخت را نیز از این متقاضی گرفته ایم و به وی خسارت زده ایم.

وی اضافه کرد: احساس ۹۰ درصد سرمایه گذاران بخش گردشگری در استان این است که برخی می خواهند آنها را به زمین بزنند و ورشکست کنند و با این کار ها ما نیز فکر می کنیم اینچنین است.

حضرتی اظهارداشت: مگر تاکید رهبری تحقق ورود ۲۰ میلیون گردشگر به کشور نیست پس چگونه می خواهیم وقتی دادن یک وام سالها طول می کشد این رهنمود را عملی کنیم؟

وی اضافه کرد: وقتی دولت تصویب کرده که به طرحهای گردشگری هم مانند صنعت تسهیلات داده شود چرا تبعیض قائل می شویم و به مصوبات عمل نمی کنیم تا مردم ناراضی شوند؟

سیستم بانکی باید روش خود را اصلاح کند/ سرمایه گذار ناراضی است

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: در هیچ استان کشور مانند قزوین برای سرمایه گذار بخش گردشگری سخت نمی گیرند و چوب لای چرخش نمی گذارند و اگر این روند ادامه یابد باید از طریق رسانه ها اطلاع رسانی کرده و موانع را معرفی کنیم.

وی گفت: سیستم بانکی به ما اعلام کند اگر قادر و مایل نیست به سرمایه گذاربخش گردشگری و ساخت هتل تسهیلات بدهد ما برویم سراغ کارمان و روی صنایع دستی برنامه ریزی کنیم و دیگر به شما امیدوار نباشیم.

حضرتی خواستار ارجاع پرونده ساخت هتل درتاکستان به اداره بازرسی شد تاتکلیف این سرمایه گذار بعد ازسالها مشخص شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار