مدیرکل استاندارد قزوین :
مدیرکل استاندارد قزوین گفت: تجهیز پژوهشگاه منطقه ای استاندارد در استان که ایجاد آن مصداق عینی حمایت از کالای ایرانی است از امسال آغاز می شود.
کد خبر: ۵۹۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ 24 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،سیروس صارمی با اعلام این خبر افزود: ساختمان این پژوهشگاه برای تجهیز در اختیار سازمان ملی استاندارد قرار گرفته است تا با مشارکت واحدهای تولیدی استان و حضور برندهای معتبر این مجموعه هرچه زودتر راه اندازی شود.


مدیرکل استاندارد قزوین با بیان اینکه بخش هایی از این مجموعه امسال راه اندازی می شود،اظهار کرد: در این پژوهشگاه آزمایش ها و نمونه برداری ها و امور تحقیقاتی مربوط به حوزه استاندارد انجام خواهد شد.


وی با بیان اینکه قزوین در تولید برخی کالاها مانند شوینده ها از قطب های کشور به شمار می رود،افزود: بدلیل کمبود امکانات آزمایشگاهی، برخی واحدهای تولیدی با صرف وقت و هزینه قابل توجه کالاهای خود را برای آزمایش ناچارند به خارج از استان ارسال کنند اما با فعال شدن پژوهشگاه منطقه ای استاندارد در قزوین واحدهای یاد شده می توانند از خدمات این مکان بهره مند شوند.


صارمی اظهار کرد: با توجه به اینکه قزوین از استان های صنعتی کشور به شمار می رود، فعالیت این پژوهشگاه را برای استان لازم و ضروری می دانیم.


به گفته وی، با تامین اعتبارات لازم، این پژوهشگاه را بتوان هرچه زودتر راه اندازی کرد تا واحدهای تولیدی مشمول کاربرد نشان استاندارد در قزوین از خدمات آن بهره ببرند.


پوشش استاندارد در استان قزوین بر کالاهای مشمول به کارگیری کاربرد نشان استاندارد بیش از 99 درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار