عضو هیات مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور گفت: تمامی مطالبات و غرامت باقی مانده خسارت سال گذشته کشاورزان از طریق این صندوق طی هفته جاری پرداخت می شود.
کد خبر: ۵۹۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 24 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،نیازعلی ابراهیمی پاک روز سه شنبه در نشست بررسی وضعیت خسارات سرمازدگی به باغات استان قزوین افزود: پارسال 11 هزار میلیارد ریال خسارت به کشاورزان کشور وارد شد.
وی اظهار کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی 700 میلیارد ریال بابت غرامت باقی مانده به کشاورزان بدهکار است که این رقم طی 2 روز آینده به حساب آنان واریز خواهد شد.


ابراهیمی پاک با اشاره به وارد شدن خسارت به باغات و اراضی برخی استان ها در پی سرمای هوای هفته گذشته،گفت: با هماهنگی و رایزنی با دولت و سازمان مدیریت بحران کشور درصدد جبران بخشی از خسارات به کشاورزان آسیب دیده هستیم.


وی گفت: از محل جبران خسارت سال گذشته 2 هزار و 500 میلیارد ریال به مرغدارانی که با بیماری انفلوانزای مرغی درگیر بودن پرداخت شد.


عضو هیات مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی با اشاره به مزایای این صندوق،اضافه کرد: این مجموعه برای کشاورزان اطمینان و آسایش خاطر را به ارمغان می آورد.


ابراهیمی پاک با اشاره به آسیب دیدگی بخشی از باغات انگور در پی سرمازدگی در برخی استان ها از جمله قزوین، بیان کرد: در حال حاضر به ازای هر هکتار باغ انگور 735هزار ریال بابت بیمه دریافت و در مقابل در صورت بروز خسارت بیش از 50 میلیون ریال به ازای هر هکتار پرداخت می شود.


وی با اشاره به لزوم افزایش پوشش بیمه برای محصولات باغی، یادآور شد: از مجموع 30 هزار باغ انگور شهرستان تاکستان در استان قزوین تنها پنج هزار و 100 هکتار آنها بیمه هستند.


به گفته ابراهیمی،مجموع مطالبات کشاورزان استان قزوین طی 2 سال گذشته 960 میلیارد ریال بوده که تاکنون 98 درصد آن پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار