معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از تخصیص 80درصد از بودجه عمرانی شهرداری قم در سال جاری به امور عمرانی خبرداد.
کد خبر: ۵۹۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷ 24 April 2018

به گزارش تابناک قم، علیرضا قاری قرآن ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرداری قم عنوان کرد: تعدادی از پروژه های بزرگ در سال 96 به بهره برداری رسید و حدودا تمام پروژه های نیمه تمام سنوات گذشته، در این سال تکمیل شد.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی پروژه های جدید از سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: پروژه سه سطحه میدان ولیعصر، زیرگذر بلوار کریمی، تکمیل لاین های پل 9دی و ساخت 8 مجموعه سرپوشیده ورزشی در مناطق هشتگانه از پروژه های جدید شهرداری است که عملیات عمرانی آن آغاز شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به بودجه عمرانی شهرداری درسال جدید، گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال 97، مبلغ ۱۸۰۰میلیارد تومان است که 80درصد از این مبلغ، مربوط به پروژه های عمرانی شهرداری است.

توزیع 303هزارتن آسفالت در سال 96

وی عنوان کرد: در سال ۹۶ بنا شد یک نهضت آسفالت را در شهر پایه گذاری کنیم و به همین منظور در سال ۹۶ برنامه ریزی شد که ۲۵۰هزارتن آسفالت در شهر توزیع شود که در پایان سال، ۳۰۳ هزار تن آسفالت توزیع و در کلیه مناطق و معابر فرعی اجرایی شد.

قاری قرآن با بیان اینکه وضعیت آسفالت معابر به خصوص معابر فرعی، مناسب نیست، افزود: در سه یا ۴سال آینده باید با همین روند جلو برویم تا شهر به یک حد ایده آل در وضعیت آسفالت برسد. وضعیت آسفالت شهر مخصوصا معتبر فرعی وضعیت خوبی ندارد.

وی با اشاره به پروژ های در حال اجرا شهرداری گفت: یکی از پروژه های اصلی و خاص شهر در سال جاری، پروژه تقاطع سه سطحه میدان ولیعصر است؛ این پروژه شامل دو روگذر است که حدود 30درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: فاز اول این پروژه، در شهریورماه به بهره برداری می‌رسد و فاز نهایی طبق برنامه ریزی، در نیمه سال 98 به پایان می‌رسد، ولی در صدد آن هستیم که این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: یکی از پروژه های دیگر، پروژه زیر گذر بلوار شهید کریمی است که بلوار حضرت خدیجه(س) را به بلوار پیامبر اعظم(ص) وصل می‌کند که این پروژه ۹۸درصد پیشرفت دارد و تمام تلاش این است تا قبل از نیمه‌ی شعبان تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

بهره برداری از فاز 3بلوار بروجردی تا دو ماه آینده

قاری قرآن ادامه داد: پروژه دیگری که در سال جاری اجرا می‌شود و از پروژه های مهم شهری محسوب می‌شود، پروژه فاز ۳بلوار بروجردی است که بالای ۹۶درصد تکمیل شده است و تقاطع شهرک قدس را به شهرک پردیسان متصل می‌کند و تا دوماه آینده به بهره برداری می‌رسد و با بهره برداری از این پروژه و همچنین تکمیل بلوار زائر، مشکل ترافیک بلوار غدیر تا حد زیادی حل می‌شود.

وی اظهار کرد: پروژه امتداد بلوار زائر تا بیمارستان امام رضا در روزهای پایانی سال 96 به بهره برداری رسید و زمانی که این بلوار تا پل پردیسان ادامه پیدا کند، بسیر کاربری بهتری پیدا می‌کند و فاز تکمیلی این بلوار جزو پروژه های سال جاری است که اجرایی می‌شود.

ساخت 8مجموعه ورزشی سرپوشیده در مناطق هشتگانه

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: ساخت 8مجموعه ورزشی سرپوشیده در مناطق هشتگانه یکی از پروژه های سال جاری است که تا پایان سال تمامی این 8مجموعه افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه چند پروژه مهم برای شروع در سال جاری پیش بینی شده است، گفت: پروژه امتداد بلوار فردوسی، تقاطع غیر همسطح خیابان کیوانفر به خیابان امام خمینی، ایجاد زیرگذر تقاطع امینی بیات، تکمیل بلوار جمهوری تا میدان امام حسین، تکمیل فاز 4و5 بلوار عماریاسر و تکمیل رمپ و لوپ پل 9دی از پروژه های مهمی است که در سال جاری شروع بکار می‌کند.

بهره برداری از خط یک مترو تا سال 98
قاری قرآن به وضعیت پروژه مترو نیز اشاره کرد و گفت: خط اول مترو شهری قم ۱۴ ایستگاه دارد که در فاز اول، 6ایستگاه به بهره برداری می‌رسد؛ عملیات عمرانی فاز اول خط یک مترو در 6کیلومتر تا پایان سال 97 تمیل می‌شود و در افق سال 98 امکان بهره‌برداری وجود دارد که برای تکمیل پروژه نیاز به 600میلیارد تومان بودجه است .

وی ادامه داد: خط ۲مترو شهری نیز از سه راه بازار تا پردیسان امتداد دارد و مسیر کلی به طول 18کیلومتر به تصویب رسید؛ اجرای تونل پروژه هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و به دلیل تمرکز روی خط اول مترو، پروژه آغاز نشد و منابع را برای تکمیل فاز ۱خط۱ اختصاص داده ایم.

تکمیل مونوریل تا میدان مطهری
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم، در خصوص مونوریل نیز گفت: با تصمیم مدیران ارشد استانی، بنا شد پروژه مونوریل تا میدان مطهری به بهره برداری برسد و برای تکمیل این پروژه تا میدان مطهری نیازمند 150میلیارد تومان اعتبارات است تا پروژه از فرهنگیان به میدان مطهری به طول حدود 5کیلومتر تکمیل شود.

وی ادامه داد: به منظور ادامه پروژه پیچیدگی هایی وجود دارد که باید دستور العمل و صورتجلسه توسط مدیران ارشد ابلاغ شود تا انجام قرارداد و شروع عملیات عمرانی آغاز گردد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار