مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد:
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی بر ضرورت توجه به برنامه های پیشگیرانه با هدف کاهش معضلات و نشاط اجتماعی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۹۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸ 25 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،" مریم بیدخام "  در جلسه بررسی عملکرد دستگاه هایی اجرایی در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استان قزوین که با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی استان در خصوص ارائه گزارش از نتیجه اجرای تفاهم نامه های چند جانبه در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی . در سالن جلسات معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار گردید بر تسریع در اجرای مفاد تفاهم نامه های چند جانبه پیرامون کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد. 


مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با تاکید بر اجرای برنامه های پیشگیرانه در خصوص آسیبهای اجتماعی افزود : در صورت اجرای برنامه های موثر در جهت پیشگیری، علاوه بر کاهش هزینه ها سلامت اجتماعی و رضایت از زندگی افزایش یافته و نشاط اجتماعی تقویت پیدا می کند. 


وی با اشاره به برخی از عناوین برنامه های اجرا شده در حوزه پیشگیری و افزایش نشاط اجتماعی در سطح استان گفت: استفاده از ظرفیتهای موجود در جامعه،همکاری دستگاههای اجتماعی، و  متخصصین از جمله راهکارهایی است که باید مد نظر قرار گیرد.


بیدخام یادآور شد: انسجام و همکاریهای چند جانبه بین دستگاههای اجرایی می تواند زمینه را برای توسعه کمی و کیفی خدمات پیشگیری با رویکردهای اجتماعی اقزایش دهد.البته  در این زمینه نباید از نقش بسیار موثر سازمانهای مردم نهاد غافل شد.

وی اظهار کرد: کلیه دستگاه های طرف تفاهم نامه، می بایست نهایت اهتمام خود را در راستای اجرای برنامه های ابلاغی انجام دهند. به صورتیکه بتوان پس از اتمام برنامه اجرایی و عملیاتی ، شاهد کاهش مسائل و انحرافات اجتماعی در سطح استان بود.


وی افزود : هرچند که استان قزوین از این حیث نیز وضعیت قابل قبولی دارد اما  در هر صورت برآنیم که آسیب های اجتماعی را با بهره گرفتن از سازمانهای مردم نهاد و دستگاه های اجرایی به حداقل ممکن کاهش دهیم تا بتوان نشاط و امید اجتماعی را در تمام عرصه ها شاهد باشیم. 


در ادامه جلسه نمایندگان دستگاه های مدعو، گزارشی از نحوه عملکرد خود در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی وفق مفاد تفاهم نامه ارائه نمودند. 


گفتنی است تفاهم نامه های چند جانبه توسط وزارت کشور به 11 دستگاه اجرایی  در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی طی چند مرحله ابلاغ گردیده  و انتظار است پس از اتمام برنامه، نتایج و دستاوردهایی قابل ملاحظه ای در حوزه اجتماعی تحصیل گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار